کرونا، در صورت ادامه شرایط با همین منوال مدت زیادی با ما خواهد بود


کرونا، در صورت ادامه شرایط با همین منوال مدت زیادی با ما خواهد بود

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با توجه به تجربه‌های به دست آمده از رفتار ویروس طی یکسال اخیر و آمار صعودی و همچنین ایجاد موج‌های جدید با هربار کاهش در محدودیت‌ها، می‌توان پیش بینی کرد که با ادامه شرایط با همین روال، ویروس مدت‌های زیادی با ما خواهد بود.

دکتر سعیده آذری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که راهکارهایی که برای قطع زنجیره کرونا ویروس وجود دارد، محدود و مشخص است، اظهار کرد: مهمترین نکته این است که مردم آگاه شوند و همکاری کنند، تجمع افراد خارج از خانواده زیر یک سقف و بدون ماسک، مهمترین عامل خطر است که متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود؛ مهمانی‌ها و رستوران‌ها می‌توانند عامل ایجاد ابتلاهای دسته جمعی شوند.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌های جدی توسط دولت برای امور غیرضروری و مشاغل پر خطر از جمله رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و......از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که از اقدامات ضروری و بسیار مهم دیگر افزایش سرعت واکسیناسیون است، گفت: در حال حاضر واکسن تنها سلاح در دست بوده و در صورتی‌که این روند بیش از حد طولانی شود، ممکن است ویروس طی جهش‌های پی در پی، علیه واکسن‌های موجود مقاوم شود.

آذری خاطرنشان کرد: کنترل این ویروس از عهده فرد یا گروهی خاص خارج بوده و نیازمند همکاری گسترده جهانی بین دولت‌ها و ملت‌هاست؛ مصداق بارز بنی آدم اعضای یک پیکرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس