جاسوسی اسرائیل در پوشش خبرنگار


جاسوسی اسرائیل در پوشش خبرنگار

شرکت‌های خصوصی امنیتی و جاسوسی صهیونیستی، در پوشش خبرنگار و روزنامه نگار سعی در جمع آوری اطلاعات از معارضان اماراتی دارند.

در ادامه حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی در کشور امارات متحده گزارشها از حضور و فعالیت یک شرکت خصوصی امنیتی - جاسوسی صهیونیستی در پوشش یک مؤسسه رسانه ای – خبری در این کشور حکایت دارد.

به گزارش وبگاه «امارات لیکس» این شرکت امنیتی – جاسوسی صهیونیستی به منظور جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از مخالفان و معارضان امیرنشین «راس الخیمه»، یکی از هفت امیرنشین تشکیل دهنده کشور امارات متحده در این امیرنشین فعالیت خود را آغاز کرده است.

در این ارتباط دو نفر از نیروهای وابسته به این شرکت صهیونیستی در حالی که تلاش می‌کردند، خود را خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» آمریکا و روزنامه ایتالیایی La Stampa معرفی کنند، اوایل سال 2020 تلاش داشتند، خود را به دو شهروند ساکن امیرنشین رأس الخیمه نزدیک کنند که از معارضان این امیرنشین محسوب می‌شوند.

آنها در تلاش بودند، با جعل هویت روزنامه نگار و خبرنگار، این دو شهروند اماراتی را فریب داده تا اطلاعاتی درباره دلایل و اختلافات قانونی و حقوقی آنها با مقامات امارات را به دست آورند.

فیس بوک در این ارتباط فاش کرد که حساب‌های مورد استفاده این دو روزنامه نگار، از آن شرکت خصوصی اطلاعاتی – امنیتی Bluehawk CI رژیم صهیونیستی بوده است.

در یکی از موارد، خانومی به نام «سامانتا» با معرفی خود به عنوان خبرنگار FOX تلاش کرده، از طریق پست الکترونیک، با «اسامه العمری»، معارض اماراتی ساکن رأس الخیمه تماس گرفته و اطلاعاتی درباره اختلافات حقوقی وی با امیرنشین رأس الخیمه به دست آورد.

اسامه العمری، مدیرعامل سابق و مدیرکل منطقه آزاد تجاری رأس الخیمه، پس از اعتراض به روند و نحوه جانشینی در این امیرنشین، به صورت غیابی به اتهام اختلاس و سوء استفاده از قدرت محکوم شد.

به همین ترتیب، یکی دیگر از کاربران فیس بوک که وانمود می‌کرد، خبرنگار روزنامه ایتالیایی La Stampa است، تلاش کرده با «خاطر مسعد»، یکی دیگر از معارضان امیرنشین رأس الخیمه تماس بگیرد.

یکی از دادگاه‌های امارات مسعد را در سال 2015 به اتهام اختلاس از دارایی‌های «صندوق سرمایه گذاری» راس الخیمه محکوم کرده بود. درحالی که العمری و المسعد تأکید می‌کنند، انگیزه‌های سیاسی در پسِ اتهامات وارده به آنها قرار دارد.

در همین راستا، تحقیق انجام شده توسط روزنامه صهیونیستی «تایمز آف اسرائیل» نشان می‌دهد، «گای کلسمن»، سرگرد بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی مالک شرکت امنیتی – جاسوسی خصوصی Bluehawk CI است و به اتهام کلاهبرداری در سرزمین های اشغالی دارای چندین پرونده قضایی است.

شرکت Bluehawk CI که در ماه ژوئن سال 2018 تاسیس شد، در وبگاه خود ادعا می‌کند که ارائه دهنده فناوری های الکترونیکی و راهکارهای اطلاعاتی و امنیتی، از جمله «مهندسی روابط اجتماعی و مدیریت تبلیغات وروابط عمومی» و «انجام حقیقات پیچیده اطلاعاتی» است.

عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی طی سال گذشته زمینه را برای فعالیت و امضای قراردادهای سودآور شرکت‌های اطلاعاتی و امنیت سایبری صهیونیستی در امارات هموار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر