ممنوعیت برگزاری مراسم افطار ماه مبارک رمضان در مساجد «فیجی»


ممنوعیت برگزاری مراسم افطار ماه مبارک رمضان در مساجد «فیجی»

اتحادیه مسلمانان فیجی کرد که همه برنامه های افطار در مساجد سراسر این کشور در پی مشاهده افزایش موارد ابتلا به کرونا لغو می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «fbcnews»، اتحادیه مسلمانان فیجی کرد که همه برنامه های افطار در مساجد سراسر این کشور در پی مشاهده افزایش موارد ابتلا به کرونا لغو می شود.

این در حالی است که « فرانک باینیماراما» نخست وزیر دستور داده است برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا از تجمعات کاسته شود.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه مسلمانان فیجی نمازهای روزانه و نماز تروایح تحت مقررات سخت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده نمازگزاران از سجاده های مخصوص خود در مساجد در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مساجد فیجی که مانند دیگر مساجد در سراسر جهان از زمان شیوع کرونا تعطیل شده بودند در ماه ژوئن سال گذشته میلادی یعنی حدود 9 ماه پیش درهای خود را به روی نمازگزاران باز کردند.

« فرانک باینیماراما» در آن زمان با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت: مکان های عبادی می توانند با حضور حداکثر 100 عبادت کننده فعالیت های مذهبی خود را از سر بگیرند.

در این بیانیه آمده بود که مکان های عبادی به خاطر مجاورت نزدیک افراد با یکدیگر مکان های پر خطری برای شیوع ویروس کرونا هستند و به همین دلیل بازگشایی این مکان ها باید با دقت لازم صورت بگیرد.

بر همین اساس در ماه رمضان سال جاری نیز اگرچه مساجد باز شده اند و بسیاری از محدودیت ها کاسته شده است اما بازهم دستور ممنوعیت برگزاری مراسم افطار در مساجد برای حفظ جان مسلمانان و دیگر شهروندان صادر شده است.

فیجی با نام رسمی جمهوری جزایر فیجی یک کشور جزیره‌ای در منطقه ملانزی در اقیانوس آرام جنوبی است که در ۲ هزار کیلومتری جزیره شمالی زلاندنو قرار گرفته‌است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید