صمت باید برای کاهش صف‌ها و ازدحام خرید وارد عمل شود


صمت باید برای کاهش صف‌ها و ازدحام خرید وارد عمل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان از تشکیل صف‌ها و ازدحام برای خرید کالاهای اساسی انتقادکرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، یکصد و سیزدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان برگزار شد.

انتقاد از ازدحام و صف‌های خرید

علی مصطفوی معاون استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از تشکیل صف‌های نامنظم و ازدحام در مقابل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: با وجود تاکیدات فراوان ولی متاسفانه بازهم در مقابل برخی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای شاهد تشکیل صف‌های نامنظم و ازدحام برای دریافت اقلام اساسی مردم هستیم و صمت باید برای مدیریت و جلوگیری از تکرار چنین صحنه هایی سریعا وارد عمل شود.
وی با قدردانی از همراهی و همکاری اصناف در طرح مدیریت هوشمند گفت: علیرغم اینکه اصناف در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند ولی به خوبی همکاری داشته اند و ستاد استانی راهکارهای حمایتی خود از اصناف از جمله در بحث مالیات و سرمایه در گردش را به ستاد ملی ارائه خواهد نمود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم دقیق دورکاری در ادارات، فعال کردن شورای اطلاع رسانی و پرهیز از صدور فله ای برگه های تردد، بر اعمال مدیریت درست و قانونی بر روند تزریق واکسن تاکید کرد و گفت: تزریق واکسن باید طبق اولویت های ابلاغی وزارت بهداشت باشد. در صورت تخلف و یا سوء استفاده از بحث تزریق واکسن قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد.
مصطفوی از فرمانداران خواست تا بر ممنوعیت ورود و خروج و نیز تردد های شبانه نظارت جدی صورت گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری آموزش مجازی مدارس، در شرایط فعلی طبق ابلاغ قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، موضوع حضور یک سوم کادر اداری آموزشی و پرورشی منتفی گردید.

نیاز به عزم راسخ برای مبارزه با کرونا

فرماندار ارومیه در جلسه ستاد مقابله با کرونا آذربایجان‌غربی گفت: برای حفظ جان و سلامتی مردم، همه با هم افزایی فعالانه، عزم خود را برای مبارزه با ویروس کرونا جزم کنند.
رسول مقابلی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا همچنان در حال افزایش است، تصریح کرد: مسئولین اجرایی و نظارتی ضروری است با تدابیر ویژه و با تشدید نظارت نسبت به اجرای محدودیت ها اهتمام جدی داشته باشند.
وی در ادامه با اعلام اینکه ۲۵ تیم متشکل از سازمان صمت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، نیروی انتظامی و با نظارت مرکز بهداشت و فرمانداری، اجرای محدودیت ها را در شهرستان کنترل می کنند، افزود: هم اکنون اکثر مشاغل گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ در ارومیه تعطیل هستند و ضرورت حمایت از مشاغل آسیب دیده و ارجاع مشکلات آنها به ستاد ملی کرونا، بیش از پیش احساس می شود.
فرماندار ارومیه همچنین از تداوم محدودیتها در پارکها، بوستانها، تفرجگاهها و باغ رضوان خبر داده و خاطرنشان کرد: در حوزه ممنوعیت تردد شبانه و بین شهری، مناطق استقرار پلیس و برخوردهای قانونی افزایش یافته، اما همچنان همراهی خود مردم ضروری است.
مقابلی با اعلام اینکه ۲۴ دستگاه معین مسئول اجرای پروتکل ها در حوزه اداری و مجموعه تحت پوشش خود بوده و باید پاسخگو باشند، یادآور شد: دستگاههای متولی هر چه سریعتر برای جلوگیری از ایجاد صف های دریافت کالاهای اساسی که کرامت انسانی را تضییع می کند، باید برنامه ریزی کرده و تعداد مراکز توزیع را نیز افزایش دهند.

46

کد خبر 1507060

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...