آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز اول اردیبهشت 1400


آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز اول اردیبهشت 1400

قیمت هر سکه بهار آزادی در روز گذشته نیز در ادامه روند نزولی خود به رقم 10 میلیون و 100 هزار تومان افت کرد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز اول اردیبهشت 1400 چقدر بود؟ نوشته آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز اول اردیبهشت 1400 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۳۱ فروردین با ۲۳,۸۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر ضعیف شدن دلار رشد ملایمی داشت و از بالاترین رکورد یک ماه و نیم گذشته که به آن صعود کرده بود، عقب نشینی کرد.

به این ترتیب بهای هر اونس طلا (ساعت ۱۶ به وقت تهران) با ۲/ ۰ درصد افزایش، به ۱۷۷۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. طلا تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه، از رکورد بالای روز دوشنبه عقب‌نشینی کرد اما رشد بازده روی دلار تاثیر نگذاشت و عملکرد ضعیف این ارز برای طلا حمایت‌کننده بود.

بانک مرکزی آمریکا بار دیگر بر موضع خود برای ادامه سیاست‌های پولی تسهیلی تا زمان پایان یافتن بحران تاکید کرد و مقامات بانک مرکزی آمریکا گفتند هر گونه افزایش نرخ تورم موقتی خواهد بود.همچنین عاملی که مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد، کاهش شاخص دلار بود که به پایین‌ترین حد ۷ هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب نزول کرد.

سکه در مسیر کاهشی

در آخرین روز از سال ۹۹ تمایل چندان زیادی برای عرضه سکه دیده نمی‌شد و این فلز زرد گرانبها توانست بهای خود را تا نزدیکی ۱۱ میلیون تومان بالا بکشد. با این حال شروع سال جدید و انتشار برخی اخبار در رابطه با نشست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی و غیر اقتصادی داخلی و خارجی منجر به افت روزافزون نرخ در بازار سکه شد.

گفتنی است که عملکرد ماهانه سکه نیز مانند دیگر بازارهای داخلی منفی بوده و بازدهی منفی ۵/ ۸ درصدی را به ثبت رسانده است. به عبارت دیگر بهای سکه از محدوده ۱۱ میلیون تومان به حدود ۱۰ میلیون تومان افت کرده است. قیمت هر سکه بهار آزادی در روز گذشته نیز در ادامه روند نزولی خود به رقم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افت کرد که در مقایسه با روز کاری قبل کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا