وسعت باغ‌های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است


وسعت باغ‌های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است

بندرعباس- ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه اصلاح باغ های فرسوده از اولویت های مهم این سازمان در سالجاری است، گفت: وسعت باغ های فرسوده هرمزگان 20 هزار هکتار است.

مسعود گرگیج سه شنبه شب در نشست بررسی وضعیت باغ های فرسوده هرمزگان اظهار داشت: تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغ‌های فرسوده هرمزگان احیا شدند و احیای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر از این باغ ها در سالجاری انجام می شود.

وی تصریح کرد: بخش عمده باغ های فرسوده هرمزگان در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و حاجی آباد است که احیا و اصلاح آنها با جایگزنی انواع مرکبات و گیاهان دارویی انجام می شود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از هزینه‌های اصلاح باغ‌ها توسط دولت از محل کمک‌های فنی و اعتباری در طرح تجمیع پرداخت می شود.

در حال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۱ هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است که تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل نقش راهبردی و مهمی در رونق و تولید محصولات کشاورزی برعهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»