وزش باد و بارشهای رگباری پدیده غالب در آذربایجان غربی است


وزش باد و بارشهای رگباری پدیده غالب در آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: وزش باد توام با گردو خاک و بارشهای رگباری، پدیده غالب در استان تا پایان هفته جاری است.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هوای آذربایجان غربی امروز نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی شدید و توام با بارشهای پراکنده در شمال و مرکز استان است.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید، ادامه داد: این روند روز پنجشنبه در این استان نیز تداوم دارد و اواخر وقت فردا کاهش ابر وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: شهرستان تکاب با دمای مثبت ۶ درجه سانتی‌گراد خنک ترین شهر بود و دمای ارومیه نیز بین مثبت ۱۲ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

اشتاد با بیان اینکه روز سه شنبه وزش باد و بارشهای رگباری اندکی از شمال استان در شهرهای سلماس و ماکو گزارش شده است، افزود: روند افزایش ۶ درجه ای دمای هوای آذربایجان غربی ادامه دارد و گردو غبار نیز دور از انتظار نیست.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن