محکومیت متصرفان منابع طبیعی به کاشت ١0500 نهال جنگلی


محکومیت متصرفان منابع طبیعی به کاشت ١0500 نهال جنگلی

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اعلام کرد که 3 متخلف مریوانی در مجموع به کاشت ١0 هزار و 500 اصله نهال جنگلی و حدود 89 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

کاوه اورک بختیاری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اجرای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مربوط به قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی اظهار کرد که ۱۰۸ فقره پرونده تخلفات مربوط به بهره ‌برداری از جنگل و قاچاق چوب به میزان ۴۴۱ هزار کیلوگرم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

وی افزود که احکام قضایی ۳ نفر از مجرمین و متصرفین عرصه های منابع طبیعی شهرستان مریوان صادر شد که در مجموع به حدود ۸۹ میلیون تومان، جریمه شدند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان تصریح کرد که این ۳ متخلف به انجام خدمات عمومی و کاشت ١۰ هزار و ۵۰۰ اصله نهال جنگلی در مجموع و با هماهنگی کارشناسان اداره منابع طبیعی ملزم شدند.

وی عنوان کرد که این ۳ متخلف قطع ١۶ درخت بید، ۲۰ نهال بلوط و یک درخت بلوط و همچنین تخریب و تصرف ۹ هزار ۲۶۶ متر مربع از اراضی ملی را در کارنامه خود دارند.

بختیاری ادامه داد که تعداد جرایم و تخلفات ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع در خصوص قطع درختان، ۱۸۸ فقره پرونده به میزان ۴۴هزار و ۳۶۷ اصله درخت و نهال و در اجرای ماده ۴۳ قانون مذکور ۵۵ فقره پرونده برای بوته کنی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد که در شرایط مطلوب صیانت و حفاظت از هر ۱۰ هزار هکتار جنگل و هر ۵۰ هزار هکتار مرتع به تفکیک یک نفر نیروی آموزش دیده و متخصص نیاز است و انتظار می‌رود خود مردم و فعالان منابع طبیعی نیز به عنوان حافظان انفال الهی در این خصوص همکاری و مشارکت فعالانه در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند تا بتوان این ثروت‌های خدادادی را به خوبی حفاظت کرد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و این افراد ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

وی اظهار کرد که سال گذشته یک هزار و ۹۲۸ فقره پرونده تخریب و تصرف تشکیل و ۶۲۰ هزار مترمربع از اراضی منابع طبیعی کردستان با صدور حکم قضایی رفع تصرف شد.

بختیاری در پایان یادآور شد که هم استانی‌ها گزارش تخریب، آتش سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت جنگل و مرتع گزارش دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)