250 میلیارد ریال برای اجرای طرح پسماند در شهرکرد اختصاص یافت


250 میلیارد ریال برای اجرای طرح پسماند در شهرکرد اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: برای اجرای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و دفن پسماند در مرکز چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری 250 میلیارد ریال از اعتبارات 1400 شهرداری تخصیص داده شد.

داوود مومنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به‌زودی فراخوان مربوط به انتخاب پیمانکار بخش خصوصی برای اجرای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و دفن پسماند در شهرکرد اعلام می‌شود.
وی با اشاره به تولید سالانه ۵۵ هزار تن زباله در مرکز استان افزود: از این میزان ۷۵ درصد زباله تَر و ۲۵ درصد زباله خشک است که ۱۹.۷ درصد آن قابلیت بازیافت دارد.
مومنی سرانه زباله تولیدی زباله هر شهروند شهرکردی را روزانه ۷۲۵ گرم اعلام و تصریح کرد: روزانه ۱۵۰ تن انواع زباله شامل ۱۳۵ تن زباله خانگی و ۱۵ تن زباله غیرخانگی در مرکز چهارمحال و بختیاری تولید و دفن می‌شود.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث شهرک بازیافت در مرکز چهارمحال و بختیاری از سوی بخش خصوصی تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و وعده بخش خصوصی، این طرح تا پایان اردی‌بهشت‌ماه سال‌جاری در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
مومنی تاکید کرد: با راه‌اندازی این طرح قابلیت بازیافت ۲۴۰ تن زباله در شبانه‌روز وجود دارد که علاوه بر شهرکرد، نیاز سایر شهرهای اطراف مرکز چهارمحال و بختیاری را برطرف می‌کند.
وی افزود:
به گزارش ایرنا، طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد پیش از این ۲ بار اجرایی اما با شکست مواجه شده بود.
میانگین تولید روزانه زباله به‌ازای هر شخص در جهان ۳۰۰ گرم، در ایران ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم و در شهرکرد ۷۵۰ گرم در شبانه‌روز است.
شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403