شناسایی هزار و 239 مسافر خارجی مشکوک به کرونا در خراسان رضوی


شناسایی هزار و 239 مسافر خارجی مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: هزار و 239 مسافر خارجی که هنگام ورود از مرز به این استان به عنوان افراد مشکوک کرونایی شناسایی شده بودند مورد آزمایش تشخیص طبی قرار گرفته و خدمات مراقبتی و بهداشتی دریافت کردند.

غلامرضا صیادی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در چهارچوب اجرای "طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک به کرونا در مبادی مرزی" ظرف ۳۵ روز اخیر در خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هزار و ۵۴ نفر از این مسافران خارجی در مرز دوغارون، واقع در شهرستان تایباد در مرز شرقی خراسان رضوی با کشور افغانستان و ۱۸۵ نفر دیگر در محل فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به عنوان افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده اند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به تب‌سنجی و پایش سلامت ۳۵ هزار و ۳۸۱ مسافر خارجی ظرف امسال در ورودی های مرزی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: مسافران مشکوک به کرونا برای آزمایش فوری و سی. پی. آر معرفی و آزمایش طبی از آنان برای تشخیص قطعی ویروس کرونا گرفته شده است.

وی گفت: طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی از ۲۵ اسفند پارسال آغاز و تا پایان سی‌امین روز فروردین امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به مورد اجرا گذاشته شده است.

صیادی افزود: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی دوغارون شهرستان تایباد این استان به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است که تاکنون ۱۱ هزار و ۸۱۵ نفر در فرودگاه و ۲۳ هزار و ۵۶۶ نفر نیز در مرز دوغارون پایش شده‌اند.

وی همچنین به توجه و تجلیل رییس جمهوری نسبت به اجرای طرح مراقبت بهداشتی مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه خواهد یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۷ هزار و ۱۳۰ نفر را در کشورمان گرفته است. یک میلیون ۷۹۷ هزار و ۳۱۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند.

ارزیابی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که هم‌اینک ۲۵۷ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و وضعیت ۱۲۹ شهرستان نارنجی است. ۵۱ شهرستان کشور هم در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان نیز ۱۴۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۷۵۱ نفر را بیمار کرده و جان سه میلیون و ۳۴ هزار و ۹۸۹ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۲۰ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۶۸۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۲ میلیون ۴۰۴ هزار ۴۶۳ بیمار کووید ۱۹ و ۵۸۱ هزار و ۶۱ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه پانزدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا