استقبال کم‌نظیر داوطلبان در انتخابات شوراها، نشانگر علاقه مردم به سرنوشت کشور و نظام است


استقبال کم‌نظیر داوطلبان در انتخابات شوراها، نشانگر علاقه مردم به سرنوشت کشور و نظام است

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: استقبال کم‌نظیر داوطلبان در مرحله نام‌نویسی انتخابات شوراهای شهر و روستا، نشانگر علاقه مردم به سرنوشت کشور و نظام است.

ناصر خوش خبر، سه‌شنبه شب ۳۱ فروردین در هفتمین نشست ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی به آمار بالای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تبلیغات منفی استقبال داوطلبان کم‌نظیر بود و مردم نشان دادند همچنان به سرنوشت کشور و نظام‌شان علاقه‌مند بوده و پای کار هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی درخصوص روند افزایشی ابتلا به کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: تلاش ستاد انتخابات کشور در تهیه واکسن برای عوامل برگزاری انتخابات ادامه دارد اما در شرایط سخت تحریم نباید به این موضوع دلخوش باشیم و همچنان رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی باید در دستور کار باشد تا شرایط استان در زمان برگزاری انتخابات مطلوب باشد و شاهد مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود شرایط سخت تحریم ظالمانه و مشکلات اقتصادی که دولت با آن مواجه است، مطمئنا انتخابات ۲۸ خرداد امسال به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

وی گفت: ما به عنوان ستاد انتخابات وظیفه داریم تمام قد از فرمانداران و بخشداران برای برگزاری انتخاباتی شکوهمند حمایت کنیم، زیرا فلسفه ستاد انتخابات سیاست‌گذاری، حمایت و پشتیبانی است.

خوش خبر، بررسی مشکلات شهرستان‌ها در برگزاری انتخابات پیش‌رو را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید جلسات ستاد انتخابات را به سمتی ببریم که با حضور فرمانداران موانع، امکانات و تجهیزات شهرستان‌ها و شعب اخذ رأی آنالیز و تحلیل شود تا قبل از موعد انتخابات نسبت به رفع موانع احتمالی چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: رؤسای کمیته‌های ذیل ستاد انتخابات، جلسات خود را به صورت منظم و به شکل مجازی با شهرستان‌ها برگزار کنند و راهکارهای عملیاتی جدید را مورد ارزیابی قرار دهند.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: احزاب، گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها و کنشگران اجتماعی باید فعال شوند و با ایجاد انگیزه، زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوی و شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراهم آورند.

مهدی قهرمانی، مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز گزارشی از آمار نهایی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنین روند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی ارائه کرد.

وی گفت: در مجموع رکورد آمار ثبت‌نام طی دوره‌های گذشته از آغاز تاسیس استان خراسان جنوبی با افزایش حدود ۱۰ درصدی پشت سر گذاشته شد.

قهرمانی با اشاره به رشد هفت درصدی مشارکت بانوان روستایی در این دوره اظهار کرد: این موضوع علاوه بر اینکه بیانگر شور و شعور مردم در تعیین سرنوشت خویش است، تلاش همه گروه‌ها به ویژه فرمانداران و بخشداران را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟