جزئیات رنگ بندی جدید کرونایی هرمزگان اعلام شد


جزئیات رنگ بندی جدید کرونایی هرمزگان اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به تشریح جزئیات رنگ بندی جدید کرونایی شهرستان های هرمزگان پرداخت.

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، افزود: شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم و میناب و دو جزیره کیش و هرمز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بشاگرد، بستک، جاسک، حاجی آباد و رودان نیز در وضعیت نارنجی و بوموسی و سیریک زرد هستند، اظهار کرد: شهرستان‌های بشاگرد و بستک در رنگ بندی قبلی، در وضعیت زرد بودند.

فرشیدی همچنین اضافه کرد: پیرو مصوبه ستاد مقابله با کرونای دانشگاه در هفته گذشته با توجه به مشاهده شروع علائم یا ادامه بیماری در هفته سوم در برخی از افراد تست مثبت و مبتلا به کووید، به همین دلیل اعلام شد تا اطلاع ثانوی و حصول نتیجه تحقیقات، بیماران با تست مثبت، سه هفته در قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: طبق بررسی و تحقیقاتی که صورت گرفت، مشخص شد درصد بسیار کمی از بیماران در هفته سوم علامت دار می شوند و یا روند بیماری آنها بیش از دو هفته طول می کشد.

دکنر نوروزیان خاطر نشان کرد: بنابراین با توجه به مستندات در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای دانشگاه مصوب گردید قرنطینه بیماران تست مثبت، با نظر پزشک معالج از ده روز تا چهارده روز باشد و اگر بیماری در هفته سوم علامت دار شود و یا بیماری وی ادامه پیدا کند، با نظر پزشک معالج باید تا سه هفته در قرنطینه بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان بیان کرد: قرنطینه بیماران، به صورت روتین، از ده روز تا چهارده روز است مگر اینکه با نظر پزشک معالج سه هفته نیاز به قرنطینه در منزل باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج