منابع طبیعی مازندران در آماده‌باش خطر آتش‌سوزی قرار گرفت


منابع طبیعی مازندران در آماده‌باش خطر آتش‌سوزی قرار گرفت

ساری - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت : طبق اخطار هواشناسی مبنی با افزایش گرما و وزش باد ، تمامی نیروهای یگان و ناظرین بر عرصه‌های طبیعی استان در آماده‌باش قرار گرفتند.

هواشناسی مازندران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با ورود سامانه بادگرم جنوبی، هوای مازندران امروز چهارشنبه به طور میانگین تا ۱۰ درجه گرمتر می‌شود و خطر آتش سوزی در عرصه های طبیعی دور از انتظار نیست.

سرهنگ مجید ذکریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر این نکته که ۹۸ درصد عامل آتش سوزی خطای انسانی است، افزود : با توجه به افزایش دما و وزش باد شدید ، با کوچکترین بی توجهی بویژه خطای انسانی از سوی گردشگران خطر آتش سوزی به لحاظ تعداد منطقه و وسعت بسیار جدی است.

وی توضیح داد : از آن جایی که شرایط آب و هوایی و برگ های خشک ناشی از این گرما برای افزایش و گسترش آتش فراهم است ، در صورت آتش سوزی در شرایط وزش باد شدید به طور یقین خسارت بیشتری بر عرصه های جنگلی و مرتعی استان وارد خواهد شد.

ذکریایی با اظهار این که امکانات و تجهیزات آتش نشانی یگان های حفاظت عرصه های طبیعی مازندران در وضعیت آماده قرار دارد ، افزود : اگر مسافران و گردشگران مرتکب خطای آتش سوزی عرصه های جنگلی نشوند، بقیه موارد تحت کنترل است.

وی با بیان این که با هماهنگی مدیریت بحران مازندران ، یگان های حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست نیز در آماده باش قرار گرفتند ، گفت : تمامی نیروها در محل محل کارشان در سرجنگل بانی ها حضور دارند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران از مردم خواست تا هرگونه بی توجهی و دخل و تصرف در عرصه های طبیعی و جنگلی را اعم از روشن کردن آتش ، تصرف و تجاوز و یا قطع درختان از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر اداره می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش