ضریب نفوذ گاز روستایی در ماکو به 53 درصد رسید


ضریب نفوذ گاز روستایی در ماکو به 53 درصد رسید

ارومیه- ایرنا- رییس اداره گاز ماکو گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوارهای روستایی این شهرستان به 53 درصد رسیده که این میزان با افتتاح طرح های در دست اجرا، از 70 درصد فراتر خواهد رفت.

رسول نوری‌نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملیات علمک‌گذاری در سه روستای این شهرستان به اتمام رسیده، افزود: برای انجام علمک‌گذاری در این سه روستا در مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بر تکمیل فرآیند گازرسانی به روستاهای محور قره تپه نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۲ علمک در روستای قره تپه علمک گذاری شده و علمک گذاری روستاهای بلجک و اورنلر نیز در دستور کار است که به زودی آغاز می‌شود.

به گفته رییس اداره گاز ماکو، برای علمک زنی به روستاهای قره تپه، بلجک و اورنلر نیز چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس