مردم مراقب شگردهای کلاهبرداران به بهانه تزریق واکسن کرونا باشند


مردم مراقب شگردهای کلاهبرداران به بهانه تزریق واکسن کرونا باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به هر گونه اقدام برای دریافت واکسن کرونا به صورت مجازی هشدار داد و گفت: مردم مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند.

دکتر "اصغر مکارم" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تکذیب هرگونه مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و ارسال پیامک برای دریافت واکسن کرونا با ورود به سامانه سیب اظهار کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر مشاهده شده عده ای با تولید یک پیام جعلی از مردم می خواهند وارد لینک سایتی به نام‌ سیب شوند تا بتوانند با ثبت نام خود در مرکز بهداشت، واکسن کرونا دریافت کنند.

وی دسترسی به سامانه سیب را مختص مراقبین سلامت و پزشکان دانست و افزود: دسترسی به سامانه سیب به صورت عمومی امکان پذیر نیست و فقط مراقبین سلامت و پزشکان می توانند وارد این سامانه بشوند.

مکارم لزوم خودداری مردم از ورود به هرگونه سایت و لینکی برای دریافت واکسن کرونا تاکید و اظهار کرد: به هیچ عنوان به بهانه ثبت نام واکسن کرونا و ایجاد پرونده وارد هیچ سایت تحت هر عنوانی نباید شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هرگونه تشکیل پرونده و پرداخت اینترنی را نیز نوعی کلاهبرداری عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی هیچ تشکیل پرونده ای نیاز به ثبت نام اینترنتی ندارد و هیچ لینکی برای ثبت نام و پرداخت هزینه دریافت واکسن صحت ندارد، بلکه نوعی کلاهبرداری به بهانه واکسن است.

وی نسبت به دریافت هرگونه پیام مجازی با محتوای واکسن کرونا هشدار داد و خطاب به مردم گفت: گول پیام های مجازی را نخورید زیرا سودجویان با شگردهای خاص دنبال سوءاستفاده به نام واکسن کرونا هستند.

مکارم همچنین از مردم خواست از هرگونه مراجعه به مراکز بهداشتی برای ثبت نام واکسن کرونا خودداری کنند و گفت: مردم در این شرایط کرونا برای دریافت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه نکنند زیرا هنوز واکسیناسیون گروه های جمعیتی شروع نشده و اگر لازم باشد، از طریق دستگاهای ذیصلاع اطلاع رسانی صورت می گیرد.

وی از مردم خواست برای اطلاع از صحت هر گونه پیام با مراکز بهداشت و پایگاه های سلامت محل سکونت خود تماس بگیرند و گفت: تاکید می شود مردم تنها برای تشکیل و استعلام پرونده بهداشتی با شماره تلفن نزدیکترین مرکز بهداشت، پایگاه سلامت یا خانه بهداشت محل سکونت خود تماس بگیرند و از مراقبین سلامت و بهورزان وضعیت پرونده بهداشتی خود را سوال کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مردم اطمینان داد که وزارت بهداشت به صورت اولویت بندی نسبت به واکسیناسیون همه اقشار اقدام خواهد کرد و افزود: اگر کسی پرونده بهداشتی نداشته باشد یا ناقص باشد مراقبین سلامت در شهرها و بهورزان در روستاها از آنها می خواهند جهت تکمیل پرونده مراجعه کنند. پس به توصیه می شود به هیچ عنوان برای واکسن یا امورات غیرمرتبط به مراکز بهداشت مراجعه نشود.

وی از مردم خواست نسبت به شگردهای سارقین و جاعلان هوشیار باشند و اظهار کرد: همه باید مراقب باشند به هیچ عنوان برای ثبت نام پرونده سلامت وارد هیچ سایت و لینکی نشوند زیرا جاعلان و سارقین در کمین نشسته اند؛ وزارت بهداشت به موقع نحوه دریافت واکسن همگانی را اطلاع رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری