معدوم‌سازی هفت تن گوشت قرمز فاسد در ساوه


معدوم‌سازی هفت تن گوشت قرمز فاسد در ساوه

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه گفت: با تلاش بازرسان دامپزشکی 32 هزار و 815 کیلوگرم گوشت مرغ و بیش از هفت تن گوشت قرمز فاسد توسط عوامل دامپزشکی شناسایی، توقیف و از چرخه مصرف خارج شده است.

داوود سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا، به عملکرد دامپزشکی ساوه در سال گذشته پرداخت و با اشاره به اقداماتی که در حوزه تولید فرآورده‌های خام دامی در سطح این شهرستان انجام شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید از دامداری‌ها، مرغداری‌ها و کشتارگاه های شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: تعداد طیور کشتار شده در این مدت ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۹۷ قطعه به وزن ۱۲ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۰۲ هزار کیلوگرم بوده است. همچنین تعداد دام سبک و سنگین کشتار شده در سطح شهرستان ساوه ۱۷ هزار و ۳۵۹ راس و در مجموع، وزن لاشه ها یک میلیون و ۱۴ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم بوده است.

سرمدی بیان کرد: در این مدت با تلاش بازرسان دامپزشکی افزون بر ۳۲ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم گوشت مرغ و بیش از هفت تن گوشت قرمز فاسد توسط عوامل دامپزشکی شناسایی و توقیف شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۳۵ مورد به متخلفین عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان ساوه تذکر داده شد و پرونده ۸۸ نفر نیز به مراجع قضایی ارجاع یافت.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه در خصوص اقداماتی که برای مبارزه با بیماری‌های دامی در سطح واحدهای این شهرستان انجام شده است، گفت: انجام واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین به تعداد ۲۵۹ هزار و ۷۸۵ راس در این مدت انجام شد. در همین مدت افزون بر ۲۳۰ هزار راس گوسفند با تزریق واکسیناسیون آنتروتوکسمی از خطر ابتلا به بیماری نجات یافتند و برای ۸۹ هزار و ۹۱۵ راس دیگر هم واکسن آگالاکسی تزریق شد.

وی گفت: برای ایمن نگه داشتن جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) از بیماری لمپی‌اسکین نیز تزریق واکسیناسیون برای ۴۳ هزار و ۸۳۸ راس هزار راس انجام و برای ۵۳۹ دام دیگر نیز واکسن تیلریوز تزریق شد.

سرمدی اظهار داشت: واکسیناسیون شاربن علامتی نیز برای ۲۹ هزار و ۸۳۸ راس دام سنگین در همین مدت تزریق و در جمعیت دام سبک نیز کار تزریق واکسیناسیون PPR برای ۶۶ هزار و ۸۰۰ راس گوسفند و واکسن آبله برای ۱۵۵ هزار و ۸۶ راس گوسفند و بز نیز اجرا شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه در مورد فعالیت های مرتبط با بیماری‌های مشترک انسان و دام، گفت: اقداماتی از قبیل تست سل برای ۸ هزار و ۲۳ راس، عملیات خونگیری برای آزمایش بروسلوز پنج هزار و ۱۵۲ راس دام و انجام تست مائین ویژه اسب نیز برای ۱۹۳ راس در سال گذشته انجام شد.

به گفته او در راستای مراقبت از سلامت انسان و دام، کار واکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین برای ۴۱ هزار و ۱۲۸ راس، تزریق واکسن شاربن دام سبک و سنگین به تعداد ۳۱ هزار و ۷۹۹ راس و تزریق واکسن هاری برای ۱۴۵۲ قلاده سگ انجام شد.

سرمدی گفت: در نیمه نخست امسال چهار میلیون و ۴۲۳ هزار و ۳۵۲ قطعه جوجه ریزی (مرغ گوشتی) و ۳۱۴ هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه ریزی (پولت و تخمگذار) در واحدهای مرغداری این شهرستان انجام شده است.

وی به فعالیت در حوزه دارو و درمان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد بازدید از درمانگاه ۵۳ مورد، داروخانه ۶۳ مورد و مرکز مایه کوبی نیز ۶۳ مورد بوده است که تعداد موارد ضبطی دارو و واکسن چهار مورد بوده و در این خصوص ۶ مورد به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم