یزدی‌ها بیش از میانگین کشوری خون اهدا می‌کنند


یزدی‌ها بیش از میانگین کشوری خون اهدا می‌کنند

مدیر کل انتقال خون استان یزد شاخص اهدای خون در این استان را همواره بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود با تداوم مراجعه مردم در ماه مبارک رمضان، فرآورده‌های خونی در استان طی این ایام مبارک نیز با کاهش مواجه نشود.

دکتر «نقی تقوایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در توضیح این مطلب اظهار کرد: متوسط اهدای خون در استان یزد ۳۵ در هزار است که نسبت به متوسط کشوری با آمار ۲۵ در هزار نفر، وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان این که استان یزد در زمینه اهدای خون در سطح کشور حائز رتبه برتر است، گفت: انتظار می‌رود با تداوم مراجعه مردم در ماه مبارک رمضان، فرآورده‌های خونی در استان با کاهش مواجه نشود.

مدیر کل انتقال خون استان، ساعت کار مراکز انتقال خون استان را شامل دو شیفت صبح و شب اعلام کرد و گفت: اهدا کنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و عصرها نیز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۳ به مرکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته اهدای خون در شب‌های قدر تا ساعت ۲۴ انجام خواهد شد ولی توصیه می‌کنیم روزه‌داران اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند.

تقوایی در پایان نیز با اشاره به محدودیت‌های عبور و مرور کرونایی در استان، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از جریمه شدن خودروهای اهدا کنندگان خون، مشخصات خودروی این افراد به پلیس راهور اعلام می‌شود تا این افراد مشمول جریمه و محدودیت‌های کرونایی نشوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر