نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در قزوین برگزار می‌شود


نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در قزوین برگزار می‌شود

قزوین - ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن و ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع)، نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه با اعلام این خبر، افزود:نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت آزمایشی و هشت تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه، به‌صورت مجازی با رقابت یک هزار و ۶۵۰ نفر در استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه اطلاعات تکمیلی از طریق سامانه حمد به نشانی http://quranedu.ir اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در سه گروه و ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ترجمه و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت(ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم پنج جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قزوین افزود: از این تعداد حدود یک هزار و ۱۵۰ نفر از طریق مؤسسه‌های قرآن و عترت استان و ۵۰۰ نفر به‌صورت آزاد با مراجعه به سامانه مربوط نام‌نویسی کرده‌اند.
وی هدف از برگزاری این آزمون را ترویج سبک زندگی قرآنی و انس و آشنائی بیشتر با آموزه های قرآن کریم و معارف مکتب نورانی اهل البیت (ع) عنوان کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت از دیگر اهداف این آزمون است.
اسماعیلی یادآور شد: برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت، حمایت از برنامه‌های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از مأموریت‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر