19 روستای مهریز با کم‌آبی روبرو هستند


19 روستای مهریز با کم‌آبی روبرو هستند

یزد- ایرنا- مدیر اداره آب و فاضلاب مهریز گفت: هم‌اکنون اهالی 19 روستای بخش مرکزی در دهستان‌های خورمیزات، میانکوه و تنگچنار این شهرستان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

محمدرضا موحد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین آب شرب مورد نیاز اهالی این مناطق با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران با تانکر نسبت به آبرسانی اقدام شده است.

وی با بیان اینکه در سال زارعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل از آن با کاهش شدید نزولات جوی مواجه شدیم ادامه داد: برای حل مشکل هرچند آبرسانی سیار صورت می‌گیرد ولی باید صرفه‌جویی شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: کارشناسان آبفا و اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه مستمر و منظم با حضور در مناطق روستایی بخش مرکزی نسبت به بررسی مشکل مردم و اقدام برای تامین آب اقدام دارند .

موحد بیان کرد: همکاری مردم در شهر و روستاها با مسوولان استفاده صحیح و مدیریت بهینه در مصرف آب شرب نقش مهمی در غلبه بر مشکل موجود و عبور از بحران کم آبی در تابستان امسال داریم.

مدیر اداره آبفای مهریز در ۲۲ فروردین‌ماه امسال گفته بود: طی سال گذشته ۳۷ میلیارد ریال بودجه استانی صرف اجرای طرح‌های آبرسانی این شهرستان شد.

محمدرضا موحد با اشاره به اینکه این طرح‌ها شامل اصلاح، توسعه، خط انتقال و تجهیزچاه‌های زیرپوشش در منطقه است افزود: در این مدت سه هزار و ۸۰۰ متر نسبت به اجرای خط انتقال آب در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی اقدام شد.

این مسوول به فرسودگی شبکه آبرسانی منطقه با بیش از ۳۰ سال قدمت خبر داد که برای اصلاح و ترمیم به افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است و قدمت و فرسودگی شبکه آبرسانی به خصوص در برخی از مناطق روستایی موجب هدرفت حدود ۳۰ درصد آب تولیدی می‌شود .

هم‌اکنون ۲۱ هزار مشترک آب در شهر و ۱۳ هزار مشترک در روستاهای مهریز زیر پوشش اداره آبفای شهرستان هستند .

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۰ درصد در ۱۴۰ روستای پنج دهستان ارنان، میانکوه، تنگچنار، خورمیزات و بهادران زندگی می‌کنند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر