امام جمعه همدان: امیدآفرینی رویکرد جدید ستاد مردمی کرونا است


امام جمعه همدان: امیدآفرینی رویکرد جدید ستاد مردمی کرونا است

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه ستاد مردمی کرونا اواخر سال 98 و با شیوع ویروس کرونا در استان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: رویکرد این ستاد امسال بازآفرینی اعتماد و امیدآفرینی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» شامگاه سه شنبه در کمیته اجتماعی ستاد مردمی کرونا با اشاره به فعالیت ستاد مردمی کرونا در سال گذشته، افزود: این ستاد در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافت، اما امسال با متفاوت شدن شرایط رویکرد فعالیت تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با برخی از مشکلات در همدان مواجه هستیم، اظهار داشت: در یک سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، مشکلات این عرصه بیشتر شده و باید اقدامات لازم برای مقابله با آن در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اقدام برای ایجاد نشاط اجتماعی و مبارزه با ناامیدی در جامعه، تمرکز دولت بر مسائل اقتصادی است، گفت: آنچه امروز مردم از دولت انتظار دارند این است که به دنبال حاشیه‌ها، فرافکنی و القا وجود انشقاق یا دو قطبی نباشند، چرا که با این مسائل نه مشکلات حل و فراموش نمی شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های اقتصادی فراوانی دارند ابراز امیدواری کرد: دولت در عرصه اقتصادی موفق شود و بتواند دل ملت را شاد کند، چرا که خواسته اصلی مردم نیز تمرکز جدی دولت بر مسائل اقتصادی و رفع این مشکل است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی عنوان کرد: البته در کنار وظایف دولت در عرصه اقتصادی، راهکارهایی برای حل بعضی از مشکلات و آسیب‌های موجود، وجود دارد که نیروهای مردمی می‌توانند در رفع آن نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر با شیوع کرونا، بسیاری از خانواده‌ها در کنار مبتلا شدن به این بیماری، با مشکلات گرانی و وضعیت شغلی و معیشتی نیز مواجه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز توجه جدی به موضوع امید آفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی یک ضرورت بسیار مهم است که با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی می‌توانیم در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: حل مشکلات اقتصادی در توان نیروهای مردمی نیست و متولیان امر باید نسبت به ایجاد نشاط اجتماعی با تشکیل اتاق فکر به دنبال حل مشکلات از طریق برنامه ریزی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با طرح این موضوع که باید به دنبال راه‌های ایجاد فضای شاد در جامعه و شادی برای مردم باشیم، گفت: از طریق ظرفیت‌های موجود و دستگاه‌های متولی باید با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شویم و درصدد رفع آن با تمام توان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان فلسفه این جلسه را ایجاد هماهنگی بین همه مجموعه‌های دست اندرکار در حوزه نشاط اجتماعی برشمرد و افزود: نباید تنها به برگزاری جلسات اکتفا کنیم و باید که کمیته اجماعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در اسرع وقت با تدوین سند اجتماعی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت، پیگیر عملیاتی شدن راهکارهای موجود باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج