90 طرح مطالعاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی به ثبت رسید


90 طرح مطالعاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی به ثبت رسید

اراک - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: 90 طرح مطالعاتی سال گذشته با رویکرد پژوهش محوری در امر تولید و بهره‌وری در این مرکز با مشارکت محققان و پژهشگران حوزه کشاورزی و دامی آغاز که گزارش نهایی 32 طرح آن تهیه شد.

«غلامرضا گودرزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعه سه طرح در حوزه آبخیزداری، چهار طرح اقتصادی اجتماعی، ۶ طرح خاک و آب، ۱۳ طرح زراعی و باغی و هشت طرح در حوزه علوم دامی در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی آغاز شد.

وی ادامه داد: مطالعه ۱۲ طرح فنی و مهندسی، ۱۶ طرح گیاهپزشکی، ۱۹ طرح جنگل و مراتع و سه طرح پردیس تحقیقات و آموزش لوبیا خمین نیز در این مدت در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی آغاز شد.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی از تهیه گزارش نهایی ۳۲ طرح مطالعاتی سال گذشته در این مرکز خبرداد و گفت: گزارش نهایی هفت طرح در حوزه آبخیزداری، هفت طرح زراعی و باغی، سه طرح علوم دام، ۶ طرح فنی و مهندسی، پنج طرح گیاهپزشکی، ۱۰ طرح جنگل و مرتع و پنج طرح در پردیس تحقیقات و آموزش لوبیا خمین در این مدت تهیه شده‌ است.

گودرزی خاطرنشان کرد: مقاله یک طرح تحقیقاتی در حوزه خاک و آب، هفت طرح زراعی و باغی، هشت طرح علوم دامی، چهار طرح فنی و مهندسی، ۹ طرح گیاهپزشکی، ۲ طرح جنگل و مرتع و مقاله ۲ طرح در پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه سال گذشته تهیه شده‌ است.

مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی در سال ۶۲ و مرکز تحقیقات منابع طبیعی و امور دام استان سال ۷۲ به بهره برداری رسیده است که با ادغام وارتخانه های کشاورزی و جهاد سازندگی در سال ۷۹ با عنوان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی سپس در سال ۹۴ با ادغام مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان‌ها این مرکز با نام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت می‌کند.

این مرکز دارای بخش‌های تخصصی پژوهشی مشتمل بر گیاه پزشکی، منابع طبیعی، آبخیزداری، زراعی و باغی، فنی و مهندسی است.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی دارای هفت ایستگاه تحقیقاتی است که بستر مناسبی برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.
۲ ایستگاه از این ایستگاه‌ها به صورت ملی (پردیس تحقیقات و آموزش ملی لوبیای خمین و پردیس تحقیقات و آموزش انار ساوه) و پنج ایستگاه دیگر (ایستگاه منابع طبیعی مهندس یونسی خسبیجان، گیاهان دارویی علی‌آباد، علوم دامی فدک، آبخوان داری خشکرود و ایستگاه تحقیقات کشاورزی (اراک) به‌صورت استانی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...