پارسال 112 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید بازگشت


پارسال 112 واحد صنعتی راکد استان مرکزی به چرخه تولید بازگشت

اراک - ایرنا - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 112 واحد صنعتی، تولیدی راکد این استان پارسال با حمایت دولت و پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید و اشتغال بازگشت.

«عادل لهراسبی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دلایل اصلی رکود واحدهای تولیدی استان مرکزی از سوی تیم‌های تخصصی صنعتی عارضه‌یابی شد و سپس با حمایت‌های مختلفی از قبیل پرداخت تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه، نیروی انسانی و تامین بازار محصولات، به چرخه تولید بازگشتند.

وی ادامه داد: فعال‌سازی یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف کشور پارسال در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت که سهم استان مرکزی از این مهم ۷۰ واحد تولیدی است که تا پایان سال ۱۱۲ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۲۴۵ واحد تولیدی راکد دیگر در این استان شناسایی شده که با رایزنی‌های انجام شده زمینه راه‌اندازی بخش قابل توجهی از آنها فراهم شده است.

لهراسبی بیان کرد: ۸۴۲ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۲۵ هزار میلیارد ریال پارسال در نقاط مختلف این استان صادر شد که در صورت تحقق این طرح‌ها، ۱۷ هزار و ۸۱۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۷۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۷۹ هزار میلیارد ریال نیز پارسال در استان مرکزی صادر شد که در صورت تکمیل زنجیره راه اندازی، چهار هزار و ۸۵۳ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی و قطب چهارم صنعت کشور است و از نظر تنوع محصولات صنعتی در کشور آوازه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط