86 میلیارد ریال اموال مسروقه در کرمانشاه کشف شد


86 میلیارد ریال اموال مسروقه در کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده انتظامی کرمانشاه از اجرای طرح مقابله با سرقت با محوریت پلیس آگاهی در شهرهای مختلف خبر داد و گفت: با اجرای آن، 86 میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به صاحبانشان عودت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی‌اکبر جاویدان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نتایج این طرح انهدام ۱۲ باند سرقت شامل ۵ باند سرقت منزل و مغازه، ۵ باند سرقت خودرو و ۲ باند سرقت سیم برق بود.

وی افزود: در این راستا همچنین ۲۳۰ فقره سرقت که حدود ۱۶۰ فقره آن مربوط به منزل و مغازه بود کشف شد.

سردار جاویدان ادامه داد: انواع لوازم خانه و آشپزخانه، طلاجات، برنز و وسایل زینتی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله وسایلی است که سارقان منزل و مغازه به سرقت برده‌اند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تاکید کرد: سارقان خودرو نیز عمدتا قطعات و محتوای آنها شامل باطری، لوازم یدکی، سنسورها، لاستیک، درب، کاپوت، ضبط و ... را سرقت کرده بودند.

وی گفت: سارقان حرفه ای سیم برق نیز ارزش اموال مسروقه ای که از انها کشف شده به بیش از ۳ میلیارد ریال می رسد.

سردار جاویدان ارزش مجموع اموال مسروقه کشف شده را ۸۶ میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: بخش عمده ای این کشفیات به صاحبانشان عودت شده است.

انهدام باند حرفه ای قاپ زنی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه از انهدام یک باند قاپ زنی و کشف ۶۵ فقره سرقت از آنها در شهر کرمانشاه نیز خبر داد.

وی افزود: رسیدگی به موضوع پس از وقوع چند مورد سرقت گوشی موبایل و کیف قاپی در شهر کرمانشاه توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی در دستور کار قرار گرفت تا اینکه ماموران پلیس آگاهی شهرستان کرمانشاه توانستند مخفیگاه یکی از اعضای باند که یک زن بود را شناسایی کنند.

سردار جایدان با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی این شخص را دستگیر کردند، اضافه کرد: فرد دستگیر شده ضمن اعتراف به ارتکاب سرقت اعلام کرد ۲ همدست دیگر نیز داشته است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه اظهار داشت: ماموران با راهنمایی صورت گرفته به سراغ دیگر اعضای باند رفته و در عملیات جداگانه آنها را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده به ارتکاب ۶۵ فقره سرقت گوشی تلفن همراه، وسایل داخل خودور، کیف قاپی و ... اعتراف کردند، از کشف تعداد زیادی اموال مسروقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال از مخفیگاه سارقان خبر داد.

سردار جاویدان از معرفی سارقان دستگیر شده به دستگاه قضایی برای صدور احکام لازم خبر داد و گفت: خودرو پژو ۲۰۶ سرقتی نیز از اعضای باند کشف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد