فرماندار: تمام شهروندان پس از ورود به بوموسی باید تست کرونا بدهند


فرماندار: تمام شهروندان پس از ورود به  بوموسی باید تست کرونا بدهند

بندرعباس- ایرنا- فرماندار بوموسی گفت: کارکنان اداره‌ها و نهادها و تمامی شهروندان پس از حضور در این جزیره باید بلافاصله جهت انجام تست کرونا به شبکه بهداشت مراجعه کرده و به مدت سه روز در قرنطینه خانگی باشند.

رضا پوربابایی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان افزود: افرادی که تست کووید آن‌ها مثبت باشد، بایستی دوره کامل قرنطینه را سپری نمایند و در غیر این صورت مرتکب جرم شده اند.
وی بیان داشت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان کرونا در شهرستان در ۱۳ روز اخیر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان ضروری می‌باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان بوموسی اظهارداشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و به خطر انداختن سلامت عمومی جرم تلقی می‌شود و دستگاه قضایی با متخلفان برخورد قانونی خواهند نمود.
وی گفت: هر گونه تجمع در اماکن عمومی و سطح شهر نیز تا عادی شدن وضعیت کرونایی ممنوع است.
پوربابایی یادآورشد: نماز جماعت در اداره ها و دورهمی های خانوادگی نیز ممنوع بوده و پارک‌های سطح شهر و پارک بانوان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
وی همچنین از شهروندان خواست از دورهمی هایی که بعد از افطار انجام می‌شود، برای حفظ سلامت خود و خانواده خودداری نمایند.
فرماندار بوموسی ادامه داد: اصناف نسبت به در اختیار گذاشتن مواد ضدعفونی به مشتریان و مراجعان اقدام کنند و شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به انجام ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی اقدام نمایند.
براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،در حال حاضر بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، میناب و جزایر قشم، کیش و هرمز در شرایط قرمز کرونایی به سر می‌برند.
هم اکنون شهرستان‌های بشاگرد، بستک،جاسک،حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان های بوموسی و سیریک نیز زرد هستند.
طبق آخرین آمار، بستری های کرونا در هرمزگان ۴۲۰ نفر بوده که از این شمار حال ۱۴ نفر بسیار وخیم گزارش شده است و تاکنون یک هزار و ۹۴ نفر در استان قربانی این ویروس مرگبار شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403