وزیرصنایع‌دفاعی‌پاکستان:سومین گذرگاه رسمی با ایران دستاورد تاریخی است


وزیرصنایع‌دفاعی‌پاکستان:سومین گذرگاه رسمی با ایران دستاورد تاریخی است

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر صنایع دفاعی پاکستان به عنوان رئیس هیات این کشور در مراسم افتتاح سومین مرز رسمی با جمهوری اسلامی ایران گفت: گشایش گذرگاه پیشین-مند دستاورد بزرگ و تاریخی برای دو کشور است که تعهد دولت «عمران‌خان» برای تحکیم روابط با ایران را نشان می‌دهد.

خانم «زبیده جلال خان» روز چهارشنبه همزمان با افتتاح سومین گذرگاه رسمی میان ایران و پاکستان در منطقه "مند" ایالت بلوچستان و منطقه "پیشین" ایران، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گشایش سومین مرز مشترک یک اقدام تاریخی است که موجب تامین منافع مشترک ایران و پاکستان می‌شود.

این بانوی سیاستمدار پاکستانی به دلیل تعلق وی به منطقه بلوچستان، از نزدیک با مشترکات دو کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان آشنا است و به عنوان نماینده منتخب از ایالت بلوچستان مصمم به تحکیم روابط میان دو کشور و استفاده از ظرفیت وزارتخانه تولیدات دفاعی برای گسترش همکاری‌های همه جانبه به ویژه در حوزه مدیریت مرزی، همکاری‌های دفاعی و اقتصادی است.

زبیده جلال با یادآوری حضورش در مراسم افتتاح دومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان در منطقه ریمدان-گبد و گام‌های بعدی دو کشور برای توسعه زیرساخت‌ها و احداث بازارچه مرزی مشترک، گفت: تهران و اسلام‌آباد در مسیر تعمیق روابط دیرینه قدم برمی‌دارند و تحولات اخیر در مرزهای مشترک نیز مظهر عزم و تعهد آنان برای تحکیم مناسبات به ویژه اهمیت بهبود زندگی مرزنشینان دو کشور است.

وی افزود: یکی از اهداف سیاست خارجی پاکستان و چشم انداز رویکرد دولت عمران‌خان نخست وزیر این کشور، توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است و ما گشایش سومین مرز رسمی با کشور همسایه خود را در زمره تحقق همین هدف مشاهده می‌کنیم.

وزیر صنایع دفاعی پاکستان تاکید کرد: گشایش گذرگاه پیشین-مند باعث ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان هر دو سوی مرز، بهبود امرار معاش قشر ضعیف، رونق همکاری‌های اقتصادی سطح بالا و همچنین تقویت تجارت قانونی میان ایران و پاکستان می‌شود.

وی در پایان با ابراز خرسندی از مواضع همسو و هماهنگ مسوولان ایران و پاکستان در مدیریت مرزی و نگاه مثبت به لزوم گسترش همکاری‌های تجاری، ار آمادگی خود برای انجام سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن روز شنبه ۲۹ آذر ۹۹ (۱۹ دسامبر ۲۰۲۰) به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه همزمان با دومین روز سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به چابهار، سومین گذرگاه رسمی مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان افتتاح شد. مرز پیشین جنوبی‌ترین گذرگاه استان سیستان و بلوچستان با پاکستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...