واحدهای صنفی بوشهر در محدودیت‌های کرونایی نیاز به حمایت ویژه دارند


واحدهای صنفی بوشهر در محدودیت‌های کرونایی نیاز به حمایت ویژه دارند

بوشهر-ایرنا- رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: واحدهای صنفی زیر پوشش این اتاق با توجه به تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی نیاز به حمایت ویژه دارند.

به گزارش ایرنا، مصطفی گراشی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در این زمینه پیشنهادهایی به مدیریت ستاد کرونا استان بوشهر ارائه شده‌است که تحقق آن می‌تواند گره‌گشای مشکلات واحدهای صنفی باشد.

وی بیان کرد: معافیت و تخفیف مالیاتی سال‌های۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ متناسب با رسته‌های مختلف صنفی، معافیت از پرداخت یا تخفیف قابل توجه در حق بیمه سهم کارفرما (بویژه در کارگاه‌های کمتر از پنج نفر با توجه به ویژگی‌ها و زمان تعطیلی هر رسته)، تخصیص تسهیلات بانکی کم بهره و دراز مدت با دوره تنفس طولانی و بدون مقررات دست و پاگیر اداری از جمله این پیشنهادها برای کمک به واحدهای صنفی بوشهر است.

گراشی اضافه کرد: تعویق اقساط وام‌های بانکی، کاهش تعرفه‌های آب و برق، امهال چک‌های برگشتی و بخشودگی اجاره بهای واحدهای تجاری متعلق به واحدهای دولتی یا موسسه‌های عمومی غیر دولتی مانند هلال احمر، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری‌ها از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای کمک به واحدهاط صنفی بوشهر است.

وی یادآور شد: فعالیت گروه‌های شغلی۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز استان بوشهر از شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ تا اطلاع بعدی ممنوع شده‌است که این تعطیلی بار مالی زیادی روی دوش اصناف گذاشته است.

اکنون هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس