کرونا پارسال 450 میلیارد ریال به گردشگری خراسان شمالی خسارت زد


کرونا پارسال 450 میلیارد ریال به گردشگری خراسان شمالی خسارت زد

بجنورد - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: کرونا در سال 99 به بخش‌های گردشگری و صنایع دستی استان 450 میلیارد ریال خسارت وارد کرد که بر اثر آن حدود یکهزار نفر بیکار شدند.

حبیب یزدانپناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان خسارت، ۳۶۵ میلیارد ریال به مراکز اقامتی، پذیرایی شهری و بین راهی، دفاتر آژانس های مسافرتی، راهنمایان تور ها و موسسات گردشگری و بومگردی وارد شده و مابقی در بخش صنایع دستی بوده است.

وی افزود: پارسال به علت همه گیری کرونا، فعالیت صنعتگران و کارگاه های صنایع دستی به کمترین حد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به آسیبی که ویروس کرونا به صنایع دستی، گردشگری و فعالان این ۲ حوزه وارد کرده، تاکنون ۲ میلیارد ریال وام بلاعوض به فعالان صنایع‌دستی و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته گردش مالی خراسان شمالی در حوزه گردشگری نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود اما در همه گیری کرونا به کمترین میزان خود و حتی به صفر نزدیک شده است.

۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در خراسان شمالی وجود دارد که ظرفیت پذیرش آن ها هزار نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۵ هزار نفر از جمعیت این استان در ۶۱ رشته صنایع ‌دستی فعالیت می کنند.

این استان با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی