70 درصد ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اسفراین تکمیل شد


70 درصد ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان اسفراین تکمیل شد

بجنورد - ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: هم اکنون 70 درصد از ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان این شهرستان خراسان شمالی تکمیل شده است که در صورت ادامه شیب تند مبتلایان به ویروس کرونا با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

دکتر اسحاق ایلدرآبادی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون شمار بیماران سرپایی و بستری روزانه رو به افزایش است که ادامه این روند شهرستان را در وضعیت سختی قرار داده است.

وی افرود: روزانه به طور میانگین از ۱۳۶ نفر افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری "پی سی آر" انجام می شود که نتیجه ۵۱ درصد نمونه گیری کرونا مثبت است.

بستری ۴۴ بیمار کووید۱۹

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین افرود: اکنون ۴۴ بیمار کووید۱۹ در تنها بیمارستان شهرستان بستری هستند که این روند همچنان رو به افزایش است.

وی با اشاره یه پیش بینی ۱۱۰ تخت بیمارستانی برای بستری بیماران کووید ۱۹ در شهرستان اسفراین گفت: تاکنون سه بخش بیمارستان امام خمینی ( ره) که برای بستری مبتلایان به ویروس کرونا اختصاص یافته است که شیب صعودی شمار مبتلایان سرپایی و بستری کادر پزشکی را نگران کرده است.

پلمب ۶ واحد متخلف صنفی

ایلدرآبادی میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی را از سوی اصناف اسفراین بیش از ۹۰ درصد و میانگین استفاده از ماسک هم ۸۰ درصد دانست.

وی گفت: با بازرسی های انجا م شده از سطح شهر تاکنون ۶ واحد صنفی متخلف که مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهرستان رعایت نکرده بودند پلمب شدند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد از ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان