قیمت واکسن کرونا وارداتی توسط بخش خصوصی 250 هزار تومان خواهد بود


قیمت واکسن کرونا وارداتی توسط بخش خصوصی 250 هزار تومان خواهد بود

بخش خصوصی با مجوز وزارت بهداشت، 6 میلیون واکسن کرونا وارد می‌کند که قیمت هر دوز 200 تا 250 هزار تومان خواهد بود.

چند روز پیش سخنگوی ستاد کرونا اعلام کرد اگر کسانی در اولویت دریافت واکسن کرونا نیستند اما برای تزریق آن عجله دارند، می‌توانند با پرداخت هزینه، واکسن شرکت‌های واردکننده را دریافت کنند. حال رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می‌گوید سه شرکت خصوصی برای واردات واکسن کرونا از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند و به‌زودی ۶ میلیون دوز واکسن شرکت‌های آسترازنکا سوئد و اسپوتنیک روسیه را وارد می‌کنند.

به گزارش مهر، ناصر ریاحی در گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که این واکسن‌ها تنها برای کارکنان کارگاه‌های تولیدی و صنعتی است و کارفرما هزینه تزریق آن‌ها را تقبل می‌کنند. ریاحی در این مورد توضیح داد:

شرط بخش خصوصی برای توزیع واکسن بین کارگاه‌های تولیدی این است که کارفرما هزینه تزریق واکسن تک‌تک کارگران را تقبل کند و در این خصوص از کارگران ریالی دریافت نشود.

وی اضافه کرد قیمت این واکسن‌ها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود. پیش از این سازمان غذا و دارو نیز قیمت واکسن وارداتی با ارز نیمایی را ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

به‌ گفته رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران، بودجه برای تأمین این واکسن‌ها تهیه و هزینه حمل پرداخت شده است و با باز شدن درگاه‌های پرداختی، ظرف چند روز آینده واکسن‌ها وارد کشور می‌شود. سپس بخش خصوصی واکسن‌ها را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار می‌دهد و این ستاد واکسن‌ها را بین گروه‌هایی که در اولویت نیستند اما گروه‌های حساسی هستند، مانند فعالان در کارگاه‌های تولیدی توزیع خواهد کرد.

ریاحی در انتها تصریح کرد شرکت‌های دیگری نیز متقاضی واردات واکسن بوده‌اند و‌ اکنون در انتظار دریافت مجوز از سوی وزارت بهداشت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها