نظارت های صنفی باید فراتر از ساعت اداری باشد


نظارت های صنفی باید فراتر از ساعت  اداری باشد

کرج - ایرنا - رییس بسیج اصناف استان البرز با بیان اینکه دلالان و واسطه ها همیشه چند گام جلوتر از متولیان امور ، گفت: برای مقابله با دلال بازار باید نظارت های صنفی فراتر از ساعت اداری در دستگاه های اجرایی باشد.

سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون با سوء مدیریت در بعد مسایل معیشتی مردم در بازار و اصناف روبرو هستیم و علیرغم اینکه تمام اصناف و اتحادیه ها برای رفع مشکلات معیشتی مردم پای کار هستند ولی تمام زحمات زمانی خروجی می دهد که یک مدیریت و برنامه ریزی درستی از توزیع، تولید و هماهنگی بین دستگاه ها وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه راهکارهای قدیمی نظارت بر بازار باعث شده مشکلات را جوابگو نباشد زیرا نمی توان با ابزار قدیمی مشکلات امروز را برطرف کرد.

وی گفت: رفع این مشکلات مردانی با مدیریت مردان دهه ۶۰ ولی با علم جوانان و صاحب نظران روز می خواهد تا اسیر دست دلالان نشویم.

ترکاشوند افزود: اکنون مشکل معیشت مردم فقط تحریم و نبود کالا نیست بلکه خطراتی است که دلالان ایجاد کرده اند که دلایل این مشکلات بایستی شناسایی و به مردم معرفی شود.

بازار نابسامان مرغ نمونه ای از دخالت دلالان

رییس بسیج اصناف استان البرز به مشکلات بازار مرغ اشاره کرد و تصریح کرد: بازار مرغ یک نمونه از مشکلاتی است که دلالان ایجاد کرده اند زیرا وقتی نهاده ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می شود باید مشخص شود که این نهاده ها تحویل چه کسانی می شود و اگر تحویل مرغداران می شود بایستی مرغ هم با قیمت این نهاده ها توزیع شود.

وی با بیان اینکه افرادی به نام مباشر در قیمت گذاری و توزیع این فراورده تاثیرگذار هستند، گفت: این مباشران چه کسانی هستند؟

ترکاشوند افزود: هم اکنون دلالان در تمام بازار و اجناس ورود کرده اند و در برهه های مختلف زمانی بحث جدیدی را برای تنش در بازار شروع می کنند که زمانی سیمان هست و زمانی مرغ و تخم مرغ و یک زمان دیگر ارز و دلار و یا روغن است.

رسانه ها وارد میدان شوند

رییس بسیج اصناف استان البرز ادامه داد: برای ریشه یابی این مشکلات و معرفی آنان به مردم، رسانه ها می توانند پای کار بیایند و حتی در مواردی داریم که رسانه ها به خوبی ریشه یابی می کنند ولی متاسفانه مدیران حالی برای پیگیری ریشه یابی ها و رفع آن ندارند.

وی اضافه کرد: هر دستگاهی برای بالارفتن اثربخشی و کارآیی و شناخت گلوگاه ها که در نهایت منجر به بهره وری شود نیازمند آسیب شناسی با استفاده از سامانه ها و یک سیستم مدیریت جدید می باشد.

ترکاشوند گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند یک مرکز تحقیقات در بدنه مدیریت کشور و استان هستیم ولی متاسفانه یک مرکز هم اندیشی، تحقیقات و توسعه نداریم برای همین جامعه به صورت تشکیلاتی و بدون برنامه و طرح و آسیب شناسی مدیریت می شود.

وی افزود: گره حل این مشکلات به دست جوانان باز می شود و بایستی جوانان را در اداره کشور و تصمیم گیری ها بازی داد و مشکل اصلی کار ما در هوش مصنوعی و رباتیکی است که دانشگاهیان در دست دارند ولی از آن در بدنه مدیریت دولت استفاده نمی شود.

۶۰ نفر بازرس بسیج اصناف در کف خیابان فعال هستند

رییس بسیج اصناف استان البرز در ادامه به اقدامات این قشر بسیج در مقابله با ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: بسیج اصناف علاوه بر اینکه عضو اصلی ستاد تنظیم بازار استان می باشد در کمیته نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی و رعایت پروتکل های بهداشتی بازار، اصناف، تجار و صنعتگران نیز عضویت دارد.

وی افزود: به همین منظور هم اکنون ۶۰ نفر از بازرسان بسیجی صنوف در کف خیابان به رصد و نظارت فعالیت های اصناف در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی می پردازند.

وی اظهار داشت: همچنین گروه های جهادی بسیج اصناف به همراه مرکز نیکوکاری اصناف به مراکز درمانی سرکشی می کنند به طوریکه در سرکشی که به بیمارستان شهید مدنی کرج داشتیم از کمبود کپسول اکسیژن برای بیماران مطلع شدیم.

ترکاشوند گفت: در همین راستا ۲۰ کپسول اکسیژن توسط خیرین اصناف و بسیجیان به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان خریداری و تحویل این بیمارستان شد.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و کسبه یکی از آسیب پذیرترین و مظلومترین اقشار هستند به طوریکه همیشه در هر برهه ای از تخریب و تحریم و کرونا در خط اول هستند ولی برای کمک همیشه مردانه پای کار هستند.

رییس بسیج اصناف استان البرز همچنین به انجام رزمایش مومنانه نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون هفتگی ۲۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و صنوف آسیب دیده توزیع می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی