350 دستگاه تبلیت به دانش آموزان استثنایی مازندران اهدا شد


350 دستگاه تبلیت به دانش آموزان استثنایی مازندران اهدا شد

ساری - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران از اهدای 350 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه این استان خبر داد که به معنای تحقق 80 درصدی وعده مسئولان در این زمینه است.

به گزارش ایرنا ، دانش آموزان استثنایی مازندران تا دی ماه سال گذشته به ۴۲۸ دستگاه تبلیت برای پیشبرد آموزش مجازی نیاز داشتند که با امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش مازندران و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار بود تمامی این تعداد تهیه و توزیع شود.

طبق این تفاهمنامه قرار بود ۵۰ درصد مبلغ مورد نیاز برای خرید این تعداد تبلت توسط اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران تامین شود و بقیه را هم سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تامین کند.

مبلغ مورد نیاز برای خرید تبلیت های مورد نیاز هم ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده بود.

محمدجعفری کتریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار هزینه شده برای خرید ۳۵۰ دستگاه تبلت را بیش ‌از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این اعتبار با مشارکت خیران و نیکوکاران برای خرید دستگاه هوشمند آموزشی تامین و بین دانش‌آموزان استثنایی مازندران توزیع شده است.

دانش‌آموزان استثنایی با نیازهای ویژه به افراد ناشنوا، نابینا، معلول جسمی و حرکتی شدید و کم توان ذهنی گفته می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح هم‌اکنون تمام دانش‌آموزان استثنایی زیر پوشش که در مدارس مازندران مشغول تحصیل هستند از دستگاه هوشمند آموزشی مانند گوشی تلفن همراه و یا تبلت بهره‌مندند.

طبق آمارهای رسمی ، مازندران هشت هزار دانش آموز استثنایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز استثنایی با نیازهای ویژه در ۵۲ باب آموزشگاه استان مشغول تحصیل هستند و بقیه در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.

مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۱۸ هزار و ۲۵۵ هزار دانش‌آموز دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول کسب علم و دانش هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل