بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت


بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت

گجت نیوز خرید رمز ارز و ورود به دنیای ارزهای دیجیتال از دو حالت خارج نیست؛ کوتاه‌مدت یا بلندمدت. اینکه چه رمز ارزی مناسب چه نوع استراتژی سرمایه گذاری است به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بعضی از ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری بلندمدت و بعضی هم مناسب سرمایه گذاری کوتاه‌مدت هستند. در این مقاله می‌خواهیم در همین... نوشته بهترین ارز دیجیتال برای...

خرید رمز ارز و ورود به دنیای ارزهای دیجیتال از دو حالت خارج نیست؛ کوتاه‌مدت یا بلندمدت. اینکه چه رمز ارزی مناسب چه نوع استراتژی سرمایه گذاری است به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بعضی از ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری بلندمدت و بعضی هم مناسب سرمایه گذاری کوتاه‌مدت هستند. در این مقاله می‌خواهیم در همین رابطه با شما صحبت کنیم.

آیا منطقی است روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری روی رمز ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم دارای ریسک بالایی است. قیمت رمز ارزها همانند سایر بازارهای مالی تا حدودی قابل پیش‌بینی است اما نمی‌توان روند تغییر قیمت را تمام و کمال فهمید؛ در مواردی ممکن است پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب دربیایند، بعضی رمز ارزها ممکن است یک کلاه‌برداری تمام عیار باشند و در مقابل برخی دیگر با رشد روزافزون خود سودهای هنگفتی نصیب سرمایه‌گذاران کنند.

برای برخی از مردم، رمز ارزها به منبعی غنی از درآمد تبدیل می‌شوند اما برای بعضی دیگر، مانند سیاه چاله‌ای هستند که قسمت زیادی از سرمایه آن‌ها را به تاراج می‌برد. آنچه نباید فراموش کنیم این است که رمز ارزها دقیقه به اندازه سایر عرصه‌های سرمایه گذاری دارای ریسک‌های مربوط به خود هستند. روز به روز شاهد مقبولیت بیشتر رمز ارزها میان کسب و کارهای مختلف هستیم که این خود نشان می‌دهد رمز ارزها دارند جای پای خود را در اقتصاد ما باز می‌کنند و آمده‌اند که بمانند!

از جمله کمپانی‌های بزرگی که از رمز ارزها حمایت کرده و آن‌ها را در معاملات خود قبول می‌کنند، می‌توان به استارباکس (Starbucks)، تسلا و پی پال دنیا اشاره کرد. این مقبولیت نشان می‌دهد که رمز ارزها به مرور راه خود را به سمت کمپانی‌های بزرگ باز می‌کنند و به جزئی از معاملات روزانه آن‌ها تبدیل می‌شوند؛ پس می‌توان گفت یکی از موارد مناسب برای سرمایه گذاری به شمار می‌روند.

با این همه، قبل از اینکه روی رمز ارزها سرمایه گذاری کنید، سعی کنید به شناخت مناسبی از آن‌ها برسید و به جای سرمایه گذاری روی یک رمز ارز یا یک کمپانی بخصوص، سرمایه خود را میان چندین رمز ارز مطمئن تقسیم کنید. همچنین به یاد داشته باشید تنها به مقداری سرمایه گذاری کنید که در صورت متضرر شدن آسیب زیادی نبینید.

نحوه انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

۱. حامیان رمز ارز

حامیان رمز ارز یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که نقش بسیار پررنگی در رشد رمز ارز دارند. به دنبال رمز ارزهایی باشید که حامیان وفاداری داشته و تیم حمایت کننده آن عملکرد خوبی از خود نشان داده باشند. این نشان می‌دهد که حامیان رمز ارز به آن باور داشته و به دنبال رشد روزانه آن هستند.

۲. تحلیل بنیادین

تحلیل بنیادین به زبان ساده به معنای بررسی اساس و پایه‌های یک سرمایه بخصوص است؛ مثل تیم سازنده، اهداف، نقاط قوت و غیره. اگر تازه وارد دنیای رمز ارزها شده‌اید، زیاد نگران تحلیل‌های تکنیکالی که انجام می‌دهید نباشید! در طولانی مدت، تحلیل‌های بنیادین و تکنیکال هر دو در کنار هم به شما کمک می‌کنند.

۳. تیم پشت رمز ارز

به جرات می‌توان گفت تیم پشت رمز ارز یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که ارزش ساعت‌ها از وقتتان برای تحلیل و بررسی آن را دارد. برخی از مواردی که باید در مورد آن جست و جو کنید:

طراح و سازنده رمز ارز کیست؟ آیا مهارت‌های او برای شما قابل اعتماد است؟ به اندازه کافی بلند پرواز هستند؟ آیا در گذشته توانسته‌اند موفقیت قابل توجهی کسب کنند؟ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدتبهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت ۴. تکنولوژی

قسمت عمده‌ای از موفقیت یک رمز ارز به لطف تکنولوژی به کار رفته در آن است. بیایید اتریوم را به عنوان یک مثال موفق در نظر بگیریم.

امروزه همان طور که می‌دانیم اتریوم یکی از بهترین رمز ارزهای دنیا از لحاظ تکنولوژی است و این جایگاه را مدیون این قابلیت‌ها است:

قراردادهای هوشمند: در مورد قراردادهای هوشمند در مطالب قبلی به طور کاملاً مفصل توضیح داده بودیم و به طور خلاصه بخواهیم بگوییم، قابلیتی است که تمامی تراکنش‌ها و تبادلات را تسهیل می‌بخشد. تکنولوژی اتریوم به گونه‌ای طراحی شده تا طراحان به سادگی هرچه تمام‌تر بتوانند بلاک چین را در نرم افزارهای خود ادغام کنند. تکنولوژی ماشین مجازی اتریوم (EMV): این تکنولوژی به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد نرم افزارهایی در مقیاس‌های بسیار بزرگ‌تر بسازند. ۵. وایت پیپر

هر بار که یک رمز ارز جدید وارد عرصه اقتصاد می‌شود، معمولاً با توضیحاتی حول هدف از ساخت و طراحی آن، تکنولوژی و نحوه عملکرد و دیدگاه کلی که دارد عرضه می‌شود که اصطلاحاً به این توضیحات مقاله سفید یا وایت پیپر می‌گوییم.

مقاله سفید یکی از بهترین جاهایی است که می‌توانید اساس یک رمز ارز را در آن پیدا کرده و تحلیل‌های بنیادین خود را بر اساس آن انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه روی رمز ارزی سرمایه گذاری کنید، حتماً یک بار وایت پیپر آن را مطالعه کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدتبهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت و کوتاه‌مدت

همچنین مقاله سفید می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد میزان حرفه‌ای بودن رمز ارز و اعتبار آن به شما بدهد. اگر در یک مقاله سفید چنین مواردی به چشمتان خورد، از سرمایه گذاری روی رمز ارز خودداری کنید:

آیا وعده وعیدهای رمز ارز غیر واقعی به نظر می‌رسد؟ آیا اهداف کلی آن بلند پروازانه و جاه طلبانه است؟ آیا متن دارای مشکلات تایپی یا دستوری است؟ اگر بیش از چند مورد اشتباهات تایپی یا از این دست اشتباهات دیدید، جدا از خرید آن رمز ارز خودداری کنید چرا که شرکتی که نتواند به اندازه کافی وقت برای نوشتن مقاله سفید خود بگذارد، مطمئناً چندان قابل اعتماد نیست. ۶. دیدگاه رمز ارز

این که افق دید تیم سازنده رمز ارز تا کجا گسترده می‌شود بسیار حائز اهمیت است. شما باید سعی کنید ارزی بخرید که حداقل ۵ الی ۱۰ سال آینده در بازار حضور داشته باشد و اگر تیم سازنده اهداف بلندمدتی نداشته باشند یعنی به زودی بساط رمز ارز برچیده خواهد شد.

۷. تاریخچه قیمت

بهترین پیش بینی برای روند آینده، با بررسی روند گذشته به دست می‌آید. اگرچه این عبارت در دنیای اقتصاد بسیار پرکاربرد است اما همیشه درست نیست. با این وجود، تغییرات قیمت یک توکن تاریخچه آن را به خوبی برای شما مجسم می‌کند و می‌توانید تصمیم بگیرید که سرمایه گذاری مناسبی خواهد بود یا خیر.

آیا توکن دچار تغییرات ناگهانی در قیمت شده است؟ آیا پس از تغییرات ناگهانی بازار، توکن توانسته پایداری خود را حفظ کند یا تغییرات ایجاد شده را زودتر بهبود دهد؟ آیا رمز ارز در بالاترین قیمت خود قرار دارد؟ با نگاهی به نمودار در صورتی که دیدید رمز ارز در بالاترین قیمت خود از آغاز تا کنون قرار دارد صبر کنید تا کمی قیمت آن پایین بیاید. ۸. نقشه‌ها و برنامه‌ها

وقتی دنبال یک رمز ارز مناسب برای سرمایه گذاری می‌گردید، یک چشمتان به نقشه‌ها و برنامه‌های گروه سازنده آن برای توسعه و گسترش باشد. اگر می‌خواهید در طولانی مدت سود خوب عایدتان شود، باید بدانید افرادی که پولتان را آن‌ها سپرده‌اید چه تدابیری برای آینده اندیشیده‌اند.

به مواردی مثل زمان بندی دقیق رسیدن به اهداف مختلف دقت ویژه‌ای داشته باشید؛. مشخص نبودن زمان دقیق رسیدن به اهداف عدم مسئولیت پذیری و متعهد نبودن تیم سازنده را نشان می‌دهد.

سودآورترین ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰

در ادامه سودآورترین رمز ارزهای چند ماه اخیر تا زمان نگارش این مقاله (۲۹ فروردین) آورده شده است.

دنت (DENT) با ۳۳۹۹ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• دوج کوین (DOGE) با ۳۳۲۵ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• پنکیک سواپ (CAKE) با ۲۸۸۹ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• چیلیز (CHZ) با ۲۵۳۰ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• بیت تورنت (BTT) با ۲۱۰۴ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• هولو (HOT) با ۲۲۹۹ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• انکر (ANKR) با ۱۶۰۰ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• لونا (LUNA) با ۱۵۵۳ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• هارمونی (ONE) با ۱۵۵۳ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• فانتوم (FTM) با ۱۳۲۷ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• پاندیکس (NPXS) با ۱۰۳۰ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• انجین کوین (ENJ) با ۹۸۵ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• راون کوین (RVN) با ۹۶۰ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

• بایننس کوین (BNB) با ۹۵۳ درصد افزایش در ۹۰ روز گذشته

ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و خرید و فروش آنها کم بی دردسر هم نیست. صرافی‌های خارجی که کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند و بسیاری از صرافی‌های داخلی هم تنوع رمزارز پایینی دارند. البته صرافی ارز دیجیتال رمزینکس روز به روز در حال افزایش تنوع رمز ارزهای خود است.

رمز ارزهایی مانند دوج کوین، بایننس کوین و بیت تورنت در حال حاضر در ایران و بازار جهانی خواهان زیاد دارند. برای خرید دوج کوین و بایننس کوین چیلیز و بسیاری دیگر از رمز ارزهای این لیست می‌توانید از خدمات صرافی رمزینکس استفاده کنید.

البته رمز ارزهایی که در بالا به آن‌ها اشاره شده است، صرفاً بر اساس مقدار سودآوری در ۹۰ روز گذشته است. در حالی که رمز ارزهای بسیار محبوب هستند و با خرید ارز دیجیتال اتریوم، بیت کوین، ریپل، کاردانو، استلار و لایت کوین نیز که بدون شک در یک سال گذشته جزء بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری بوده‌اند، می توان سود زیادی را کسب کرد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق