فرمانده سنتکام: ایران باعث شده آمریکا برتری هوایی را از دست بدهد


فرمانده سنتکام: ایران باعث شده آمریکا برتری هوایی را از دست بدهد

شفقنا- فرمانده سنتکام اذعان کرد قدرت پهپادی ایران باعث شده تا آمریکا قدرت و برتری هوایی خود را در منطقه خاورمیانه از دست بدهد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بلومبرگ؛ ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اذعان کرد که ایران با استفاده از انواع پهپادهای رزمی و شناسایی، برتری هوایی آمریکا […]

فرمانده سنتکام: ایران باعث شده آمریکا برتری هوایی را از دست بدهدفرمانده سنتکام: ایران باعث شده آمریکا برتری هوایی را از دست بدهد

شفقنا- فرمانده سنتکام اذعان کرد قدرت پهپادی ایران باعث شده تا آمریکا قدرت و برتری هوایی خود را در منطقه خاورمیانه از دست بدهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بلومبرگ؛ ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اذعان کرد که ایران با استفاده از انواع پهپادهای رزمی و شناسایی، برتری هوایی آمریکا در منطقه را به چالش کشیده است. وی در جلسه استماع کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد قدرت پهپادی ایران باعث شده تا آمریکا برای اولین بار از جنگ کره، برتری هوایی خود را از دست بدهد.

ژنرال مکنزی در پاسخ به سوالی در مورد برتری هوایی ایالات متحده گفت: استفاده گسترده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط برای عملیات‌های شناسایی و هجومی بدین معنا است که برای اولین بار از زمان جنگ شبه‌جزیره کره [اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی] ما بدون برتری کامل هوایی، عملیات انجام می‌دهیم. وی تاکید کرد: در ۴ ماه اول سال جاری میلادی، حوثی‌ها به عنوان همپیمان منطقه‌ای ایران ۱۵۰ عملیات هوایی علیه عربستان انجام داده‌اند.

فرمانده نیروهای سنتکام تاکید کرد: تا زمانی که نتوانیم شبکه‌ای برای شناسایی و نابودی سامانه‌های پهپادی ایران تولید کنیم، برتری کامل هوایی در اختیار ما نخواهد بود.

خبر اصلی را در بلومبرگ ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403