572 میلیون دلار جریمه کلاهبرداری رمزارزی در نیویورک


572 میلیون دلار جریمه کلاهبرداری رمزارزی در نیویورک

شعبه جنوبی دادگاه ایالتی نیویورک در آمریکا پس از تکمیل تحقیقات و طی شدن سایر مراحل قانونی، رای خود را به سود کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا موسوم به CFTC جهت محکوم کردن مغز متفکر کلاهبرداری رمزارزی به نام بنجامین رینولدز صادر کرد.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ سرانجام و پس از گذشت سه سال، شعبه جنوبی دادگاه ایالتی نیویورک در آمریکا پس از تکمیل تحقیقات و طی شدن سایر مراحل قانونی، رای خود را به سود کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا موسوم به CFTC جهت محکوم کردن مغز متفکر کلاهبرداری رمزارزی به نام "بنجامین رینولدز" صادر کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، دادگاه نیویورک بنجامین رینولدز مالک شرکت Control - Finance LTD را به پرداخت ۵۷۲ میلیون دلار جریمه بابت جبران خسارت به خاطر کلاهبرداری اش محکوم کرده است.

بر اساس تحقیقات این کمیسیون، بنجامین رینولدز فعالیت خود را از تاریخ ۱ ماه می‌الی ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷ انجام داده بود. شرکت آقای رینولدز همانند سایر کلاهبرداران به مشتریان وعده داده بود که در ازای سپرده گذاری بیت کوین خود در این سایت، سود ثابتی دریافت خواهند کرد.
Control - Finance به مشتریان خود وعده داده بود که سرمایه آن‌ها توسط اپراتور‌های حرفه‌ای مدیریت شده و برای نوسان گیری از بیت کوین از آن استفاده شده است. علاوه بر آن به مشتریان اطمینان داده بود که با ذخیره شدن بیت کوین آن‌ها در کیف پول این شرکت، از سرمایه آن‌ها در مقابل تورم محافظت می‌شود.

به گزارش کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا بنجامین رینولدز برای رشد کسب و کار خود از تکنیک‌های هرمی و طرح پانزی استفاده کرده بود. او به کسانی که مشتری جدیدی معرفی کرده بودند وعده جایزه و پورسانت داده بود.

572 میلیون دلار جریمه کلاهبرداری رمزارزی در نیویورک
کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در این مورد به دادگاه توضیح داده است که رینولدز برای اختصاص دادن جایزه به کسانی که با استفاده از لینک مخصوص خود مشتری جدید اضافه کنند از طرح کد‌های معرف استفاده کرده است. کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا اینگونه در دادخواست خود ادعا کرده بود که متهم یاد شده و همدستان وی به مشتریان وعده داده اند که در ازای معرفی مشتریان جدید به این پروژه به آن‌ها به عنوان پاداش بیت و کوین اهدا خواهد شد.
بر اساس دادخواست کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا کلاهبرداران به مشتریان وعده سود روزانه ۱.۵% و یا سود ماهانه تا ۴۵% داده بودند. اما در واقعیت بنجامین رینولدز پول سرمایه گذاران را دریافت می‌کرد و آن را تنها بین چند کیف پول بیت کوین مختلف جابجا می‌کرد. زمانیکه مشتری درخواست برداشت وجه ارائه می‌کرد او به سادگی و با استفاده از سرمایه سایر مشتریان سود او را پرداخت می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است