13 شکارچی در اصفهان دستگیر شدند


13 شکارچی در اصفهان دستگیر شدند

اصفهان-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: 13 متخلف شکار و صید یک ماه اخیر در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده استان شناسایی و دستگیر شدند.

مرتضی جمشیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از متخلفان یاد شده یک قبضه سلاح مجاز گلوله زنی و ۴ سلاح غیرمجازشامل ۲ قبضه ساچمه زنی و ۲ قبضه گلوله زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در این مدت همچنین با ۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران ، ۲ مورد شکار غیرمجاز پرندگان و یک مورد زنده‌گیری پستانداران برخورد قانونی شد.

وی تعداد شروع به شکار متخلفان شکار و صید شناسایی شده را ۲ فقره عنوان کرد و افزود: در این مدت ادوات و وسایل شکار و صید شامل یک خورجین، ۱۶ عدد ساچمه، ۳ تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تعداد تخلف شکار و صید را در فروردین امسال هشت فقره عنوان کرد و افزود: در این مدت یک مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده در فضای مجازی رسیدگی شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان اصفهان با استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه یک زیست بوم طبیعی فعال است که پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می‌شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا