420 هکتار از بستر رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف شد


420 هکتار از بستر رودخانه‌های خراسان رضوی رفع تصرف شد

مشهد- ایرنا- مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: 420 هکتار از بستر اراضی رودخانه‌های خراسان رضوی طی سال گذشته رفع تصرف و بازگشایی شده است.

محمد رضا صادقی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع تصرفات و بازگشایی نقش مهمی در کنترل سیلاب و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد.
وی اضافه کرد: طی این مدت بیشترین عملیات رفع تصرف در رودخانه‌های شهرستان تربت حیدریه با ۱۵۸ هکتار و شهرستان گناباد با ۱۰۵ هکتار انجام شده است.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: عملیات رفع تصرف در رودخانه‌های تربت حیدریه، گناباد،تربت جام، نیشابور، مشهد، کاشمر، سبزوار، کلات، قوچان، سرخس، درگز و خواف طی سال گذشته انجام شده است.
صادقی فرد افزود: در این مدت عملیات لایروبی ۲۸۰ کیلومتر از رودخانه های خراسان رضوی هم انجام شده است.
وی مساحت زمینهای بستر رودخانه های استان خراسان رضوی در خارج از شهرها را بیش از ۱۲۶ هزار هکتار و در داخل شهرها را هزار هکتار عنوان کرد.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون مطالعات مربوط به حریم و بستر بیش از چهار هزار کیلومتر از طول رودخانه‌های خراسان رضوی در خارج و داخل شهرها انجام شده است.

طول رودخانه های اصلی داخل شهرها در استان خراسان رضوی ۳۳۴ کیلومتر و در خارج از شهرهای استان ۲۸ هزار و ۲۶۹ کیلومتر برآورد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا