واکسیناسیون مجموعه معاونت درمان آبادان آغاز شد


واکسیناسیون مجموعه معاونت درمان آبادان آغاز شد

آبادان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: واکسیناسیون 42 نفر از مجموعه معاونت درمان این شهرستان آغاز شد.

شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واکسنی که به مجموعه معاونت درمان آبادان تزریق می شود از نوع استرازنکا ساخت کره جنوبی است افزود: ۶۰ دوز از این واکسن به آبادان اختصاص داده شده است.

وی همچنین از فراخوان افراد بالای ۶۵ سال و بیماران زمینه‌ای برای تزریق واکسن کرونا از هفته آینده در آبادان خبر داد و گفت: این واکسیناسیون نیازی به ثبت نام قبلی در هیچ سامانه‌ای ندارد و کاملا رایگان انجام می‌شود.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین با بیان اینکه ۵۰ درصد ابتلای افراد به کرونا در آبادان ناشی از دور همی خانوادگی است گفت: از شهروندان در خواست می شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از حضور در میهمانی‌های خانوادگی امتناع کنند در غیر این صورت قادر به مهار ویروس نخواهیم بود.
سلمان زاده از افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای پذیرش بیماران کرونایی، سه بخش به بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان و یک بخش به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر افزوده شد تا بیمار بدون تخت در منطقه نداشته باشیم، اما در صورت رعایت نکردن شهروندان، باز هم با کمبود تخت مواجه خواهیم بود.
وی به فعالیت مطب‌های پزشکی در سطح شهر آبادان اشاره کرد و گفت: ماموران حوزه بهداشت کلیه مطب‌های پزشکی را زیر نظر دارند و در صورت مشاهده نبود تهویه مناسب یا ازدحام زیاد بیماران در آن مکان، برخورد لازم را انجام می دهند و مطب را تعطیل خواهند کرد.

سلمان‌زاده با اعلام شناسایی ۲۱۰ بیمار مبتلا به کویید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان گفت: بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی از موارد جدید شناسایی شده ۱۰۹ بیمار در آبادان، ۷۱ بیمار از خرمشهر و در شادگان ۳۹ مورد کووید۱۹ مبتلا شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز گذشته نیز ۴۱ بیمار دارای علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۴۸ بیمار پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

هم اکنون ۲۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستد.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۵ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان های شادگان ، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام