هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ضروری است


هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ضروری است

قزوین - ایرنا- استاندار قزوین با تاکید بر تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن، گفت: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای این طرح ضروری است.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در شورای تامین مسکن استان، افزود: طرح اقدام ملی مسکن، یکی از اقدامات مهم دولت دوازدهم برای خانه‌دار کردن جوانان و اقشار محروم جامعه است که از ظرفیت‌های مختلف قانونی برای کاهش قیمت تمام ‌شده مسکن استفاده می‌کند.
وی اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن، یکی از مهمترین پروژه‌هایی است که به جد پیگیر اجرایی شدن آن هستیم و بهانه ای برای تحویل ندادن زمین و پروانه ساختمانی از دستگاه ها پذیرفته نیست.
جمالی پور اضافه کرد: متاسفانه ناهماهنگی و نبود برنامه ریزی صحیح در برخی دستگاه‌های اداری باعث شده است تا طرح اقدام ملی مسکن در استان تاکنون پیشرفت چشمگیری نداشته باشد.
این مسوول افزود: نباید اجازه داد سرمایه مردم بدون استفاده باقی بماند بلکه باید هرچه سریعتر مشکلات موجود مرتفع و با همراهی و همکاری دستگاه های ذیربط این کار در اسرع وقت انجام شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین تاکید کرد: در طرح اقدام ملی مسکن، هزینه‌ها واقعی‌تر است و بر این اساس از ظرفیت‌های مختلف قانونی مانند استفاده از زمین‌های دولتی و تخفیف عوارض باید به بهترین شکل بهره گرفت.
وی تصریح کرد: شایسته نیست که جایگاه ما در طرح مسکن ملی در پایین جدول کشوری قرار داشته باشد بنابراین باید با تلاش مضاعف و همکاری مستمر دستگاه‌های اجرایی به کارها سرعت ببخشیم.
جمالی پور با بیان اینکه مسکن، موتور محرکه اقتصاد و اشتغال کشور است، تصریح کرد: با فعال شدن حوزه مسکن در استان ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به موضوع شهر شدن مهرگان، افزود: با توجه به اینکه مهرگان دارای ۶۹ هزار نفر جمعیت است، ظرفیت شهر شدن را دارد و اگر این مجوز از وزارت کشور اخذ شود، بسیاری از مشکلات این ناحیه برطرف می‌شود.
استاندار قزوین تاکید کرد : پس از بررسی کارشناسی این موضوع اگر فقط به مصوبه دولت نیاز داشته باشد، به سرعت آن را پیگیری خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد