کرونا را با در خانه ماندن شکست می‌دهیم


کرونا را با در خانه ماندن شکست می‌دهیم

بروجرد - ایرنا - انتشار ویروس کرونا علاوه بر برهم زدن نظم جهان مشکلات اقتصادی و خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برای اقشار مختلف ایجاد کرد و تنها راه برون رفت از همه این همه مشکل رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه آحاد جامعه و درخانه ماندن است.

به گزارش ایرنا، همه مسوولان ستاد مبارزه با کرونا توان خود را برای پیشگیری از این ویروس و ورود آن به کشور از اسفندماه ۹۸بکار گرفتند و از ان زمان تاکنون با اعمال محدودیت‌های مختلف تلاش کردند در راستای حفظ جان مردم اقدامات اساسی و زیربنایی انجام دهند.
نخستین اقدام ستاد کرونا تعطیلی مدارس و سپس تعطیلی بازار و با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز قرنطینه خانگی و محدودیت سفرها بود.
از زمان ابتدای ورود ویروس کرونا تا کنون با موج‌های مخنلفی از این ویروس همراه شدیم که در هر موج علاوه بر داغدار شدن بسیاری از خانواده ها، خستگی کادر درمان و درگیرشدن بسیاری از کادر درمان با کرونا را به همراه داشت.
تلاش دانشمندان ایرانی برای کشف واکسن کرونا، تغییرخط تولید بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ و کوچک برای تولید انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در راستای مبارزه با ویروس کرونا همه و همه تلاش‌هایی بود که برای حفط سلامت جامعه و شهروندان به کارگرفته شد.
در میان تمام محدودیت‌های اعمال شده برخی با بی تفاوتی به رعایت پروتکل‌ها زمینه انتشار بیشتر ویروس را فراهم کردند و با ازسرگیری مهمانی‌های، مسافرت‌های داخلی و خارجی، رفتن به باشگاه و حضور مستمر در بازار بار دیگر میدان را برای جولان دادن ویروس کرونا باز گذاشتند.

حضور ارباب رجوع در ادارات و بانک‌ها به رغم هشدارهای جدی مبنی بر اعمال محدودیت‌ها و قرمز شدن وضعیت کرونا و درخانه نماندن مردم و نیز مساعد شدن شرایط آب و هوایی و حضور خانواده‌ها در پارکها ان هم به صورت گروهی همه و همه میدان را برای خوش رقصی بیشتر کرونا و پرکردن تخت‌های بیمارستان فراهم نمود.
بسیاری از کارمندان که در ادارات پرخطر مانند شهرداری، تامین اجتماعی ادارات خدماتی شرکت گاز، توزیع برق و آب فعالیت دارند معتقدند توجه به سلامت کارمندان در وضعیت پرخطر کرونا حلقه مفقود شده ای است که نیازبه توجه بیشتر دارد.
برای حمایت از کادر درمان باید کارمندان ادارات و نیروهای کار کارخانجات را نیز دریافت و اعمال محدودیت‌ها در رعایت پروتکل‌ها را در بین این قشر جدی گرفت.
وقتی وصعیت کرونا در شهر قرمز پرخطر اعلام می شود طبیعی است جلوگیری از تداوم این شرایط نیازمند عزم جدی برای رعایت پروتکل‌ها، تسریع در تامین واکسن برای همه اقشار و تاکید بر درخانه ماندن است.
تامین واکسن ضد کرونا برای همه اقشار قطعا در برتامه و اواویت کار مسوولان بوده و تا تحقق این مهم در راستای حفط جان و سلامتی و مبارزه با کرونا به ویژه درشهزهای قرمز پرخطر باید همسو با مسوولان ستاد کرونا .پروتکلها را رعایت نمود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این استان با شناسایی یکهزار و ۴۳ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته به ۹۷ هزار و۵۸۱ نفر رسید. .

دکتر "مریم کوشکی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند تا شمار قربانیان کرونا در لرستان به یک هزار و ۵۶۹ نفر برسد.

وی گفت: واکسیناسیون کارکنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در حال کامل شدن است.

دکتر کوشکی گفت: تا کنون بیش از ۱۹ هزار دوز واکسن کرونا وارد لرستان شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: با توجه به بحرانی شدن وضعیت کرونا در این شهرستان مردم باید با در خانه ماندن کادر درمان را برای مقابله با این ویروس یاری کنند.

دکتر شهرام ممدوحی افزود: با اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل مختلف مردم متعهد شدند که برای حفظ جان خود و فرزندانشان بیش از گذشته پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: در موج چهارم کرونا که ویروس به صورت خوشه ای عمل می کند با افزایش آمار بستری ها ظرفیت بیمارستانهای تکمیل و شرایط قرمز و بحرانی ایت.

دکتر ممدوحی بیان کرد: تا رسیدن به وضعیت عادی کرونا و خروج از بحران موجود تداوم قرنطینه خانگی، اعمال محدودیت‌های شدید و رعایت جدی تر و هوشیارانه تر پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و همه مردم و مسوولان باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد اضافه کرد: عادی انگاری‌ کرونا از سوی مردم در اسفندماه و عید نوروز و از سر گرفتن دید و بازدیدهای نوروزی موجب شد تا ویروس جهش یافته کرونا جمعیت بیشتری از مردم را مبتلا کند.

وی یادآور شد: در شرایط بحرانی فعلی مردم با رعایت قرنطینه خانگی در راستای حفظ جان خود و فرزندانشان و سلامت کادر درمان تلاش کنند.

هم اکنون تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز