استاندار تهران: آمار فوتی های کرونایی در تهران نسبت به جمعیتش پایین است


استاندار تهران: آمار فوتی های کرونایی در تهران نسبت به جمعیتش پایین است

رکنا: انوشیروان محسنی بندپی آمار فوتی های کرونایی در استان تهران را با توجه به جمعیت زیاد آن پایین دانست.

کرونا در تهران با توجه به موج چهارم وضعیت بدی را رقم زده و روزانه تعداد زیادی از افراد بدلیل این ویروس مبتلا و کشته می شوند.

به گزارش رکنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: این پایین بودن شاخص فوتی‌ها ناشی از اقدامات و عملکرد خوب بیمارستان‌های بزرگ تهران است.

وی گفت: از بهمن سال ۹۸ که این ویروس در کشور ما شیوع پیدا کرد تا امروز همه کادر سلامت اقدامات بسیار ارزشمندی انجام دادند و باید در هفته سلامت که در آن هستیم قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

استاندار تهران افزود: آمار‌ها نشان دهنده این است که ما دراوج سوم، دوم و اول بیماری یک مدت زمان بیماران سرپایی ما افزایش پیدا می‌کرد و در پی آن تعداد بستری‌ها افزایش پیدا می‌کرد و تعداد فوتی‌ها افزایشی می‌شد، اما در موج چهارم همه چیز فرق کرده است و همه آن‌ها همزمان اتفاق می‌افتد اعم از مراجعان سرپایی، بستری‌ها و میزان فوتی‌ها روند صعودی دارند.

محسنی بندپی گفت: آن چیزی که می‌تواند در مهار این بیماری کمک کند این است که از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

وی افزود: اکنون واکسیناسیون استان نسبت به جمعیت نتوانسته به آن جامعه هدف خود برسد.

استاندار تهران در ادامه به اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط قرمز و نارنجی که اعلام شد که چه گروه‌ها و مشاغلی مجاز به فعالیت هستند بنابراین سرو غذا در رستوران‌ها جزو مشاغلی است که محدودیت دارد و تنها فعالیت بیرون بر‌ها مجاز است.

محسنی بندپی ادامه داد: طبق گزارش‌های کمیته درمان ما حداقل دو هفته دیگر این شرایط روند افزایش بیماران را داریم که روند نظارت‌ها نیز باید افزایشی باشد.

وی گفت: طبق بازدیدی که از دستگاه‌های ملی داشتیم برخی از دستگاه‌ها کارکنان شان ماسک نداشتند و برخی از دستگاه‌ها نیز مانند شرکت ملی نفت با وجود ابلاغیه از بازرسی‌ها ممانعت کردند که وقتی اصناف این رفتار ادارات و دستگاه‌ها را ببینند چه فکری می‌کنند و ما این موارد را کتباً به قرارگاه اعلام کردیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی