گام نخست بیمارستان ولیعصر( عج) هفته دولت بهره‌برداری می‌شود


گام نخست بیمارستان ولیعصر( عج)  هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: با اختصاص 2 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، گام نخست بیمارستان شامل 240 تخت بیمارستانی هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود.

دکتر «علی اکبر کریمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ساخت بیمارستان ۴۸۰ تختخوابی حضرت ولی‌عصر (عج) در راستای نوسازی بیمارستان‌فعلی که قدمت ۷۰ ساله دارد و به‌عنوان کامل‌ترین بیمارستان درمانی، اورژانسی و فوق تخصصی و تنها مرکز حادثه (تروما) استان است که تکمیل و راه‌اندازی این مرکز درمانی در شرایط کنونی از مهمترین خواسته ها و مطالبات مردم اراک و استان است که انتظار می رود نسبت به تامین اعتبار این طرح اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.
وی عنوان کرد: بهره‌برداری از این طرح سلانت تا پایان دولت فعلی مهمترین وعده رئیس جمهوری به مردم استان مرکزی در سال ۹۵ بود و رئیس برنامه و بودجه نیز در مهرماه سال گذشته قول مساعد تامین ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح را داده بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه مشکلات اجرایی و پیمانکاری این طرح رفع شده‌ و پیمانکار توانمند در عرصه اجرای طرح های بیمارستانی کشوربرای ان گزینش شده است این طرح با جدیت در حال انجام می‌باشد.
کریمی اظهار داشت: انتظار می‌رود با اولین اعتبار ابلاغی سال ۱۴۰۰ نسبت به تامین حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مهم سلامت استان اقدامات لازم در راستای تکمیل و بهره‌برداری از گام نخست آن فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تیم فوتبال آلومینیم سازی اراک با گذشت ۲۰ سال انتظار صعود این تیم برای مردم ورزش دوست شهر اراک را پارسال به لیگ برتر فوتبال کشور برآورده کرد.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در بهارستان ادامه داد: مسابقات این تیم در مقابل حریفان در خانه، تنها در ورزشگاه قابل میزبانی و در استادیوم ۱۵ هزار نفری امام خمینی ( ره) برگزار می‌شود.
کریمی تاکید کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فنی و ساختاری ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برای انجام مسابقات ورزشی در حد استاندارد و قابل قبول نیست و این موضوع از سوی سازمان لیگ به مسئولان ورزشی استان مرکزی ابلاغ و احظار شده است.
وی ادامه داد: انجام برخی اصلاحات ضروری از جمله اصلاح نورپردازی زمین، رختکن‌ها، سرویس‌های بهداشتی، موتورخانه و تاسیسات و راه‌های دسترسی و سکوها، اجتناب‌ناپذیر است.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: مهرماه پارسال قول اختصاص حداقل ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور تعمیر و بازسازی این ورزشگاه در استان داده شد که انتظار است این اعتبار از محل منابع تعیین شده اختصاص یابد.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس