جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 1400/2/1


جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 1400/2/1

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و بر خلاف ثبات نرخ ارز، اندکی افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و 189 هزار تومان رسید. نوشته جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز 1400/2/1 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و عقبگرد بازده اوراق خزانه آمریکا، افزایش یافت و نزدیک به بالاترین رکورد خود در هفته جاری ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۳ دلار و ۹۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۷۸۹ دلار و ۷۷ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۵ فوریه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با هفت دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۷۷۸ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA درباره روند بازار گفت: دلار آمریکا در معاملات صبح جاری پایین‌تر رفت و از قیمت طلا پشتیبانی کرد و روند صعودی شب گذشته طلا در معاملات صبح چهارشنبه بازار آسیا ادامه یافت. اگر بازده اوراق قرضه ضعیف بماند، به نظر می‌رسد طلا نیروی کافی برای شکستن متوسط قیمت ۱۰۰ روزه که در ۱۸۰۲ دلار قرار دارد، جمع می‌کند.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب نزدیک به پایین‌ترین رکورد خود در هفت هفته گذشته ایستاد و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به پایین ۱.۶ درصد کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

فعالان بازار منتظر نشست روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا برای داشتن شفافیت بیشتر درباره طرح‌های محرک اقتصادی در این بلوک هستند. نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هفته آینده برگزار می‌شود.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک اقتصادی دیده می‌شود اما بازده بالاتر اوراق قرضه، جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاهای شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: در تصویر کلان قیمت طلا از رکوردی که در پایین ۱۷۰۰ دلار ثبت کرده بود، بالاتر می‌رود زیرا دلار ضعیف مانده و بازده اوراق خزانه در مواجه با مسائل ژئوپلیتیکی کاهش پیدا کرده است. معامله‌گران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان سیاست‌های پولی خود را همچنان تسهیلی نگه دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۵ دلار و ۸۷ سنت ایستا. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۷۶۷ دلار و ۹۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۱۸۶ دلار و ۲۷ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه ۱ اردیبهشت ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۳،۳۶۸ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۳۶۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۹۰۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۱ اردیبهشت ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۷،۹۹۴ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۹۹۳ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۳۸ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۱۸۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی