ظریف: ملاقاتی عالی با وزیرخارجه پاکستان در تهران داشتم


ظریف: ملاقاتی عالی با وزیرخارجه پاکستان در تهران داشتم

تهران- ایرنا- محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در توئیتی به گفت وگوی امروز (چهارشنبه) خود با وزیر امورخارجه پاکستان اشاره کرد و نوشت: در تهران با برادر و دوستم شاه محمد قریشی وزیر خارجه پاکستان دیداری عالی داشتم.

به گزارش ایرنا، ظریف چهارشنبه شب در این گزارش توئیتری درباره دیدار خود با شاه محمود قریشی، افزود: گذرگاه مرزی تازه‌ای افتتاح کردیم و در خصوص بازارچه‌های مرزی تفاهمنامه امضا کردیم.

او ادامه داد: توافق کردیم تا همکاری دوجانبه و هماهنگی منطقه‌ای در خصوص افغانستان، فلسطین، چندجانبه‌گرایی و مبارزه با تعصبات ضداسلامی را تقویت کنیم.

به گزارش ایرنا، وزیر امورخارجه پاکستان برای انجام سفر ۳ روزه رسمی روز گذشته وارد تهران شد. وی بعدازظهر امروز با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه ایران دیدار کرد و عصر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار می‌کند.

همزمان با این سفر، سومین گذرگاه مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران در منطقه مند (پاکستان) و پیشین (ایران) ساعاتی پیش با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح شد.

این سومین سفر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران در طول ۳ سال گذشته است. قریشی در سوم دیماه ۹۷ و ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ دو سفر رسمی به ایران داشت. وی در آخرین سفر خود ضمن حضور در مشهد مقدس و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به تهران رفت و سپس دیدارهای مهمی با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403