تعامل و همکاری حوزه‌ها، نتیجه انتخابات را لذت بخش‌تر می‌کند


تعامل و همکاری حوزه‌ها، نتیجه انتخابات را لذت بخش‌تر می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: تعامل و همکاری حوزه اجرا و نظارت، نتیجه انتخابات را برای نظام و مردم لذت‌بخش‌تر می‌کند.

حمید ملانوری، امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت در نشست اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان افزود: تعامل، همکاری و همفکری اعضای هیات نظارت و همکاران اجرایی می‌تواند شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که مردم از انتخابات لذت ببرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی گفت: هر کدام از ما باید وظایفی که قانون به عهده‌مان گذاشته را به درستی انجام دهیم اما این وظیفه قانونی، نافی تعامل و همکاری دو حوزه نیست.

استاندار خراسان جنوبی، انتخابات را از میوه‌های درخت پرثمر انقلاب خواند و با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هم تجربه برگزاری انتخابات را در کشور داشته‌ایم، بیان کرد: انتخاباتی که هدف اصلی انقلاب و تلاش برای استقرار حکومتی مردمی و نهادینه کردن شایسته‌سالاری است و طی ۴۲ سال گذشته برگزار شده، در نوع خود بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: هدف از انتخابات در نظام جمهوری اسلامی این است که مردم در مسایل مختلف اعلام نظر کنند.

ملانوری گفت: محصول انتخابات ایجاد نهادها، پارلمان‌ها و مجموعه‌هایی متشکل از نمایندگان و منتخبین مردم در مباحث مدیریتی کشور است.

وی اظهار کرد: کارنامه انتخابات در کشور ما تا امروز خوب و قابل قبول بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مولفه‌های سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار محور کلیدی در انتخابات است گفت: وظیفه تامین سلامت و امنیت به عهده مجریان انتخابات است و مجریان مکلفند زمینه‌های لازم برای حضور نخبگان در عرصه رقابت و مشارکت پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: همه ما مکلفیم انتخابات را در عن سلامت و در محیطی امن و راحت برگزار کنیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری افراد ذی‌نفوذ و گروه‌های سیاسی و اجتماعی در ترغیب افراد توانمند، باانگیزه و نخبه جامعه برای ورود به عرصه رقابت اظهار کرد: در جریان تایید صلاحیت‌ها، هرچه خروجی‌ها بیشتر باشد و افراد بیشتر با تخصص‌های متنوع‌تری اجازه ورود به عرصه رقابت را پیدا کنند، قاعدتا در رقابت نامزدها و بالطبع مشارکت مردم بسیار موثر است.

ملانوری گفت: کلیت کار این است که همه ما معتقدیم انتخابات برای کشور و نظام امری ضروری است.

وی افزود: برگزاری انتخابات باعث می‌شود مردم در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشند، از طرفی مشارکت حداکثری در حوزه بین‌الملل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات تحلیل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خروجی انتخابات هم موضوع بسیار مهمی است چرا که در نتیجه رأی و نظر مردم، افرادی برای تصدی‌گری، مدیریت و تصمیم‌گیری در کشور تعیین می‌شوند.

وی با اشاره به وظایف حوزه اجرا و نظارت در انتخابات خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه ما این است که همه هم و غم خود را بگذاریم تا انتخابات بدون هیچ شکایت و اعتراضی برگزار شود.

ملانوری افزود: بنده به این اصل معتقدم و این موضوع به همه مجریان هم تکلیف شده که در قانون مداری و رعایت اصل بیطرفی در جریان انتخابات، جدی باشند.

وی گفت: ما به عنوان تریبون نظام باید مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم اما حق نداریم حرکتی انجام دهیم که نشان دهنده حمایت ما از گروه یا فرد خاصی باشد.

وی افزود: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و با توجه به جنگ روانی دشمنان، ما باید برای مقابله با این تلاش‌ها، ابزار تبلیغاتی لازم را داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز از استقبال پررنگ متقاضیان و داوطلبان در شورای اسلامی روستاها گفت و متذکر شد: ما در این دوره هم مثل انتخابات گذشته بر تمکین از قانون و اجرای قانون تاکید داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید