اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در گلستان آغاز شد


اعطای شناسنامه به فرزندان با مادر ایرانی در گلستان آغاز شد

گرگان - ایرنا - اولین شناسنامه برای فرزند زاده شده از مادر ایرانی اهل گلستان و پدر خارجی رونمایی و در مراسمی با حضور استاندار و مسوولان این استان به آنان اهدا شد.

استاندار گلستان در این مراسم گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی برای پنج هزار و ۵۰۰ فرزند با مادران ایرانی و پدران خارجی در گلستان شناسنامه صادر می شود.

به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس اظهار داشت: اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادران ایرانی یکی از گام های مثبت دولت طی ماه های گذشته بوده است.

در گلستان حدود ۳۰ هزار نفر تبعه خارجی دارای کارت آمایش سرزمین زندگی می کنند که بخش زیاد آن ها افغانستانی هستند.

در راستای سیاست‌ دولت دوازدهم مبنی بر پیگیری و دفاع از حقوق شهروندی لایحه‌ای به منظور دفاع از کرامت و حقوق بخشی از زنان ایرانی و نیز کودکان به مجلس ارائه شد که در دوم مهر ماه سال ۹۸ با عنوان "قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی" به تصویب رسید.

هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال گذشته و در اجرای ماده واحده قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد و معاون اول رییس جمهوری در ۱۳ خرداد ماه پارسال آن را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امور خارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین‌نامه هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت ایران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا