ارسال بیش از 1100 اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات/ داوری آغاز شد


ارسال بیش از 1100 اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات/ داوری آغاز شد

چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که از بهمن ‏ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، با دریافت بیش از هزار و صد اثر از شرکت‏ کنندگان به کار خود پایان داده و از امروز وارد مرحله داوری می‏شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جواد نصیری، دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، با بیان این مطلب گفت: از زمان اعلام فراخوان برای حضور علاقه‏ مندان و به ویژه همکاران مطبوعاتی، خبرگزاری‏ها و دیگر رسانه ‏ها در این جشنواره، و با تمدید مهلت ارسال آثار، در حال حاضر سامانه ورودی توسط گروه فنی بسته شده و صرفاً امکان ویرایش برخی نقص‏ها با هماهنگی دبیرخانه وجود دارد.

وی افزود: با هماهنگی دقیقی که تلاش کردیم در دبیرخانه وجود داشته باشد، به صورت روزانه از طریق سامانه جشنواره با شرکت‏کنندگان در تماس بودیم و نکات احتمالی از نقص‏ها و ارسال اشتباه آثار در بخش‏های مختلف را تذکر می‏دادیم که در مرحله داوری کمترین ایراد را داشته باشیم.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تصریح کرد: در دوره تمدید زمان فراخوان جشنواره، از طریق تلفن و پیامک با تعدادی از شرکت‏ کنندگان که ثبت نام کردند ولی اثر خود را ثبت نکرده بودند، تماس گرفتیم تا هرچه زودتر کار خود را در سامانه نهایی کنند.

نصیری اظهار کرد: با این وصف و تلاشی که در دبیرخانه و استان میزبان یعنی اداره‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان انجام گرفت، موفق شدیم رکورد دریافت آثار در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات را جابجا کنیم و بدین ترتیب دریافت این تعداد اثر در دوره‏های پیشین این جشنواره یک موفقیت بی‏نظیر محسوب می‏شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه سازمان‏ها، رسانه‏ها و افرادی که در این حوزه به کمک جشنواره آمدند، افزود: بیش از هزار و صد اثر در 12 رشته این جشنواره شامل شش رشته بخش اصلی و شش رشته بخش ویژه _ که برای اولین بار در این جشنواره برگزار شد _ دریافت شده است که به نظرم برای یک جشنواره کاملاً تخصصی با موضوع قرآن کریم، عدد بسیار خوبی ارزیابی می‏شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: کار داوری آثار نیز در همین سامانه جشنواره انجام می‏شود و تمام شرکت‏کنندگان می‏توانند از طریق رمز عبور خود هر لحظه نتایج داوری را دنبال کنند.

نصیری درباره داوران جشنواره نیز تصریح کرد: داوران همگی از اساتید به‏نام حوزه مطبوعات و رسانه هستند و در هر رشته یک داور مجزا کار بررسی آثار را انجام می‏دهد، همچنین در بخش ویژه جشنواره نیز (حوزه تولیدات چندرسانه‏ای) داوران باتجربه‏ای کار ارزیابی آثار را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای اینکه داوران محترم در زمان بررسی آثار، کار خود را با نظر آزاد و بدون فشار به انجام برسانند ما از اعلام اسامی آن‏ها خودداری کردیم و همینطور در سامانه نیز داوران هنگام بررسی آثار، نام صاحب اثر را نمی‏بینند و فقط یک کد سیستمی برای آن‏ها نمایان می‏شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در پایان درباره مراسم اختتامیه جشنواره نیز گفت: با توجه به شرایط قرمز شیوع کرونا در اغلب نقاط کشور و ممنوعیت برگزاری هرگونه برنامه و مراسم، با نظر مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصمیم گرفتیم برنامه اختتامیه را در قالب یک فایل تصویری کوتاه شامل ارائه گزارش عملکرد جشنواره و معرفی نفرات برگزیده، تولید و در موعد مشخص که در همین ماه مبارک رمضان است، منتشر کنیم.

یادآور می‏شود، فراخوان ویژه این جشنواره از روز 14 بهمن‏ماه، همزمان با برگزاری نشست خبری تشریح برنامه‏های جشنواره با حضور عبدالهادی فقهی‏زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلان عمومی شد.

این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‏شود که بخش اصلی شامل رشته‏های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس است و نیز در بخش ویژه با موضوع تولیدات چندرسانه‏ای در موضوع قرآن کریم، رشته‏های انیمیشن، موشن‏گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، پوستر و کلیپ را دربر می‏گیرد.

علاقه‏مندان آثار تولیدی خود را از طریق نشانی سایت ayat.farhang.gov.ir برای دبیرخانه ارسال کردند.

همچنین جوایز درنظر گرفته برای نفرات اول هر رشته بخش اصلی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال، نفرات دوم هر رشته بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ریال، نفرات سوم هر رشته بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال و نیز نفرات برتر بخش ویژه، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 50 میلیون ریال است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در