ملخ‌ها از بصره عراق وارد ایران می‌شوند


ملخ‌ها از بصره عراق وارد ایران می‌شوند

بغداد - ایرنا - برخی منابع عراقی روز چهارشنبه اعلام کردند که به دنبال افزایش دما در این کشور موجی از ملخ‌ها از استان بصره به سوی ایران در حرکت هستند.

به گزارش ایرنا؛ طی روزهای اخیر دمای هوا یکباره در عراق افزایش پیدا کرد که در برخی مناطق با رطوبت نیز توام بود؛ امروز در بغداد دما از مرز ۴۰ درجه سانتی گراد نیز گذشت.

اداره کشاورزی بصره اعلام کرده است که بخشی از ملخ‌های مهاجم از این استان دور شده و بخشی نیز به سمت ایران در حرکت هستند.

عبدالجبار ناصر مدیر بخش پیشگیری در اداره کشاورزی بصره به شفق نیوز گفته است ۴ تیم مجهز به مناطق تاثیرپذیر از هجوم ملخ ها اعزام شدند تا استان بصره را از خطر موج حمله ملخ‌ها ایمن کنند.

به گفته وی، این عملیات با سم پاشی و مواد شیمیایی صورت گرفته است و تیم ارسالی بصورت مداوم در حال کنترل وضعیت و پایش مرزهای جنوب عراق است.

به گزارش ایرنا روز سه‌شنبه نیز استان بصره شاهد ورود موج جدیدی از ملخ به ویژه در منطقه السیبة بود که از اهمیت کشاورزی برخوردار است.

همچنین روز چهارشنبه شهرهای الرطبه و حدیثه در استان الانبار در معرض انبوه ملخ ها قرار گرفتند که همراه با دمای بالا فعال هستند.

کنکاش خبرنگار ایرنا در بغداد در خصوص میزان تاثیر ملخ‌های در حال حرکت به سوی ایران از منابع عراقی به نتیجه دقیقی منجر نشد.

بندر بصره با خلیج فارس و استان خوزستان مرز مشترک دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس