ماه میهمانی خدا را غنیمت بدانیم/ماه رمضان نسیم رحمت الهی و فرصت طلایی عمر انسان است


ماه میهمانی خدا را غنیمت بدانیم/ماه رمضان نسیم رحمت الهی و فرصت طلایی عمر انسان است

حجت الاسلام میرصادقی بااشاره به اینکه یکی از نسیم های رحمت الهی وفرصت های طلایی ماه مبارک رمضان است گفت: اگر این نسیم رحمت الهی را از دست بدهیم و مثل ناخدای که از باد غافل بود خودمان را در معرضش قرار ندهیم معلوم نیست دوباره این فرصت برای ما میسر شود.

حجت الاسلام «سید جواد میرصادقی»، کارشناس معارف مهدویت و مدیر اجرایی دبیرخانه ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ با اشاره به فرصت طلایی درک ماه مبارک رمضان گفت: در قدیم که سفرها اغلب با کشتی بود، ناخدا منتظر میشد نسیمی بوزد تا با قرار دادن کشتی در مسیر باد بتواند کشتی را به مقصد مورد نظر حرکت دهد. اگر بادی وزیدن می گرفت و ناخدا غافل بود، ممکن بود مدتها از مقصدش عقب بماند.

وی افزود: ‌پیامبر مکرم اسلام(ص) در روایتی بسیار زیبا می فرمایند: « إن لربکم فی أیام دھر کم نفحات الا فتعرضوا لها» بدون شک برای پروردگار شما در دوران عمرتان نسیم های رحمتی است، به هوش باشید و خود را در معرض آنها قرار دهید. در طول تاریخ، افراد زیادی با قرار دادن خود در مسیر این نسیم ها و غنیمت شمردن فرصت های طلایی، به یکباره مسیر زندگی شان عوض شده است؛ افرادی مانند: حر، رسول ترک، فُضِیل بن عَیّاض،شهید ضرغام و....باید فرصت های طلایی را غنیمت شمرد. یکی از نسیم های رحمت الهی و فرصت های طلایی ماه مبارک رمضان است.


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ‌وجود نازنین پیامبر مهربانی در اواخر ماه شعبان فرمودند: أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ ... وَ هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ ...چه فرصتی از این بهتر ؟ اگر این نسیم رحمت الهی را از دست بدهیم و مثل ناخدای که از باد غافل بود خودمان را در معرضش قرار ندهیم معلوم نیست دوباره این فرصت برای ما میسر بشود.

حجت الاسلام میرصادقی عنوان کرد: چه کسی تضمین کرده که ما دوباره ماه رمضان این نسیم رحمت الهی را درک میکنیم ؟ کافی است نگاهی به اطراف خودمان بیندازیم و جای خالی افرادی را که سالهای گذشته در میان ما بودند و الان دستشان از دنیا کوتاه شده ببینیم .خدای متعال یک بار دیگر این فرصت و توفیق را نصیب ما کرده تا میهمان بزرگترین ماه و بهترین لحطاتش باشیم پس بیائیم قدر بدانیم که پیامیر اکرم ص فرمودند:
«فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ »


وی خاطرنشان کرد: ‌بدبخت کسی است که در این ماه بزرگ محروم بماند متاسفم برای برخی افرادی که خیلی راحت این فرصت بزرگ رو از دست میدهند و به خودشان اجازه میدهند حرمت خدا رو بشکنند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر