طرح «اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود


طرح «اطعام مهدوی» در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود

مسئول هیئت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به استمرار کمک‌های مومنانه به همت این هیئت در سال جدید، گفت: در ماه مبارک رمضان به مدت 30 شب طرح «اطعام مهدوی» را برگزار و میان نیازمندان افطاری توزیع می‌شود.

«عفتی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اعلام ویژه برنامه‌های هیئت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به آنکه از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون مجوزی برای اعزام اردوی راهیان نور صادر نمی شود، به همین جهت نوروز امسال راهیان نور مجازی را برای مخاطبان و اعضای هیئت تدارک دیدیم، تا حال و هوای مخاطبان با مناطق جنوب حفظ شود، ضمن اینکه کلیپ های سخنرانی و مداحی مرتبط با شهدا و یادمان های شهدا به منظور زنده نگاه داشتن یاد شهدا تهیه و در کانال هیئت برای استفاده مخاطبان بارگذاری کردیم.

مسئول هییت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع) افزود: به مناسبت ماه شعبان و نیز در پیش بودن ماه مبارک رمضان همانند سال گذشته که در دو مرحله توزیع سبدهای ارزاق را مورد توجه قرار دادیم امسال نیزدر آستانه ماه ضیافت الهی توزیع سبدهای معیشتی برای محرومین با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام خواهیم داد و در نظرداریم همانند سال گذشته که طرح «اطعام مهدوی» اجرا شد، به مدت ۳۰ روز در آشپزخانه هیئت اقدام به پخت غذای گرم کنیم و بین نیازمندان افطاری توزیع کنیم.

وی گفت: تجربه‌ای که کرونا به ما داد، این بود که مجبور شدیم اجتماعات را تعطیل کنیم، به همین جهت فضایی به وجود آمد که به روضه‌های خانگی توجه نماییم و هر خانواده‌ای در هر شرایطی که هست این روضه‌ها را برگزار کند. درسال جدید نیز برنامه هیئت برگزاری روضه‌های خانگی و سر زدن به خانواده شهدا است و همانند سال قبل بنا داریم که ماه یکبار در منازل شهدا حضور پیدا کنیم.

عفتی خاطر نشان کرد: هیئت میثاق با شهدا در محور محرومیت زدایی هم فعالیت های گسترده ای در سال های گذشته انجام داده است به طوری که در بحران سیل در غرب و جنوب کشور علاوه بر تدارک برنامه های فرهنگی در بحث خدمات اجتماعی با همکاری قرارگاه جهادی امام صادق(ع) اقدام به شناسایی آسیب ها و نیازهای این مناطق کرد و۱۵۰ کانکس برای روستای میگرن تهیه و با ارتباطاتی که با اهالی این روستا برقرار کرد، برای حل مشکلاتشان آنها برنامه ریزی نمود.

یادآور می شود، هیئت میثاق با شهدا درسال ۶۹ تاسیس شد و جلسات این هیئت در ابتدا در قالب محافل دوستانه و کوچک برگزار می شد که رفته رفته فعالیت های هیئت جدی تر شد و مخاطب دانشگاهی بیشتری یافت و سپس مخاطبان عمومی نیز پیدا کرد و عملا همه مردم می توانستند از برنامه های هیئت استفاده کنند. این هیئت در حال حاضر در سه محور جلسات هفتگی، برنامه های فرهنگی و خدمات اجتماعی فعالیت می کند.جلسات هفتگی هیئت روزهای سه شنبه هر هفته پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود و پس از شیوع ویروس کرونا هم جلسات هیئت «میثاق با شهدا» تعطیل نشده است و سعی شد که این جلسات در بستر فضای مجازی، اینترنتی و حتی پخش زنده تلویزیونی دنبال شود، تا جلسات هیئت تعطیل نشود و ارتباط مخاطب با هیئت حفظ شود.


پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا