مشکلات مساجد شناسایی و برطرف شود


مشکلات مساجد شناسایی و برطرف شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه فعالان مسجدی باید در راستای احیای کارکردهای مختلف مساجد، یک هدف و چشم انداز برای این پایگاه های دینی ترسیم کنند، گفت: باید مشکلات و کاستی‌های مساجد شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(30فروردین) در جلسه کارگروه رسیدگی به امور مساجد، بیان کرد: در این جلسات باید اهداف امور مساجد در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مسجد یک صاحب اختیار ندارد، بلکه افرادی زیرمجموعه، هیات امنا، پایگاه مقاومت سپاه، امام جماعت، کانون فرهنگی هنری، هیات‌های مذهبی و... هر کدام به یک بخش مربوط است.

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: اگر این هیات امنا با پایگاه مقاومت اختلاف نظر دارد، و هر بخش یک ساز بزند، وظیفه دفاع از مسجد را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟ این خانه باید مدیر و صاحب داشته باشد.

وی اظهار کرد: فعالان مسجد در راستای احیای کارکردهای مختلف مساجد با اتخاد سیاست‌های درست و برطرف کردن مشکلات می‌توان این پایگاه های دینی را مدیریت کرد تا به‌راه بی‌افتند، هدف باید تبیین شود، چشم‌انداز باید تبیین شود، اینکه در فضای مجازی چه کارهایی صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: توجه به امورات امام جماعت در مساجد نیز ضرورت دارد، یک مسجد می‌تواند محله را منسجم کند، مساجد ما الان نیمه‌جان هستند چون صاحب ندارند، گاهی مسائل موردی در مساجد به‌وجود می‌آید که باید سریعا پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی مساجد جدید در کنار مساجد قدیمی تاسیس می‌شود و مشکلاتی ایجاد می‌کند، اضافه کرد: کارگروه رسیدگی به امور مساجد باید در جهت شناسایی و رفع مشکلات مساجد عمل کند‌.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به یکی از فعالان مسجدی در روستای شهید آباد بهشهر، گفت: این فرد ۴ هزار متر زمین در داخل روستا برای ساخت یک مسجد اهدا کرد، هفت هکتار زمین را به‌عنوان پشتوانه مسجد داد دو هکتار زمین آبی را وقف این مسجد کرد، این‌ها اقدامات ارزشمندی است ولی گویا اوقاف در حال بهره‌برداری است اینجا است که می‌گوییم مسجد باید صاحب و مدافع داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تاکید کرد: مساجد غیرفعال باید فعال شوند؛ موردی برخی از مساجد مشکل دارند، باید به این سمت برویم که مساجد کارکردهای اجتماعی، عبادی، فرهنگی، جهادی و اقتصادی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: باید پس از مدتی آماری از تعداد مساجد فعال در استان را ارئه کنید، در این راستا از ریش سفیدان، معتمدین و افراد موثق‌محله کمک بگیرید بهتر است تا کارکردها احیا شوند. اصل اقامه نماز است فراموش نکنیم.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها